تمرینات ورزشی منظم تحقیقات نشان می دهند برخی از انواع تمرینات ورزشی سخت منجر به ترشح بیشتر هورمون رشد می شوند. شدت این نوع از تمرینات ورزشی منحصرا برای تحریک تولید هورمون طراحی شده است. در این تمرینات ورزشی ، شدت ، مدت و تعداد تمرینات هستند که روی تنظیم ترشح هورمون تاثیر می گذارند.

تمرینات ورزشی شدید و به مدت حداقل 10 دقیقه ، محرک خوبی برای تولید هورمون رشد محسوب می شود. تکنیک تمرینی HIIT یکی از موثرترین سری تمرینات برای سلامت کلی بدن و در کنار آن تحریک تولید هر چه بیشتر هورمون رشد در نظر گرفته می شود.

ال- گلوتامین مکمل های ال - گلوتامین برای عملکرد بهتر در ورزش مورد استفاده قرار می گیرند ، به این صورت که تعادل بین اسید و باز را برقرار می کند و همچنین میزان ذخیره ی گلیکوژن در ماهیچه ها را افزایش می دهد . بر اساس تحقیقات با مصرف گلوتامین قدرت هم پایین تنه و هم بالاتنه ، میزان تستوسترون خون ، شبه انسولین و هورمون رشد افزایش می یابد.

خنده محققان در معتبرترین دانشگاه های دنیا متوجه شدند که دو هورمون در بدن ، یکی هورمون رشد و دیگری اندورفین ، تا 27 درصد و 87 درصد ، وقتی شرکت کنندگان در تحقیق تماشای فیلمی خنده دار را پیش بینی می کردند ، افزایش می یابد.

سم زدایی از کبد هورمون رشد ، کبد را برای تولید شبه انسولین تحریک می کند. شبه انسولین نیز در بدن مسئول تولید و تکثیر سلولی ، افزایش توده ی ماهیچه ها و افزایش انرژی می باشد. شخصی با کبد بیمار و عملکرد ضعیف این اندام حیاتی ، هرگز بهره ی کافی از هورمون رشد نخواهد برد. بیماری های کبدی مثل سیروز و چربی کبد مانع عملکرد صحیح آن می شوند. بنابراین اگر خواهان افزایش طبیعی هورمون رشد در بدن خود هستید ، باید به کبد خود رسیدگی کنید.

ویتامین C مطالعات ثابت می کنند کاهش میزان ویتامین C در بدن با کاهش هورمون رشد ، چاقی ، افزایش سایز دور کمر و بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد. به همین دلیل مصرف میزان مناسبی از ویتامین C می تواند به تولید بیشتر هورمون رشد کمک کند.