ایجاد محدودیت در مصرف قند و نمک هیچ وقت اهمیت رژیم غذایی در ایجاد و یا پیشگیری از سلولیت را دست کم نگیرید. قند مصرفی ما در سلول های چربی انباشته می شود و به گسترده شدن آنها کمک می کند. بنابراین همیشه برچسب روی مواد غذایی را مطالعه کنید تا مراقب مصرف قند خود باشید . مصرف سدیم را هم کاهش دهید ، زیرا سدیم و یا همان نمک هم انباشته شدن آب و در نتیجه بیشتر شدن سلولیت را در پی خواهد داشت.

بذر کتان بذر کتان بی نظیر است ، زیرا سطح استروژن در بدن را متعادل می سازد و تولید کلاژن را افزایش می دهد . بافت همبند در بدن انسان از کلاژن تشکیل شده و وقتی پوست استحکام کافی داشته باشد ، ظاهر سلولیت ها کمرنگ خواهد شد. می توانید بذر کتان را هنگام صبحانه مصرف کنید.

نوشیدن آب کافی آب هم یکی از مهم ترین مواد بشمار می رود و به از بین رفتن سموم بدن کمک می کند. سلول های چربی ایجاد کننده ی سلولیت محل تجمع سموم هستند که همین موضوع سلولیت ها را هرچه بیشتر قابل رویت می کند. سلولیت ها را با نوشیدن روزانه هشت لیوان آب کمرنگ نمایید . پوستی که به خوبی آبرسانی شده ، سلولیت ها را نشان نمی دهد.

اشنه دریایی اکثر ما از خواص اشنه دریایی اطلاع نداریم . در عین فواید فراوان ، قیمت بسیار کمی هم دارد. این دانه ی دریایی حاوی ترکیبی به نام فوکوزانتین است که در گیاهان حاوی کلروفیل یافت می شود. این گیاه به بدن توانایی چربی سوزی بیشتری می بخشد و در نتیجه به کاهش سلولیت کمک می کند.

اشنه دریایی را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید. می توانید آن را به سوپ اضافه کنید و یا از مکمل های آن استفاده نمایید.

گوتوکولا (Gotu Kola ) تا به حال درباره ی این گیاه شنیده اید؟ عصاره ی این گیاه بارها موضوع تحقیقات مختلف در زمینه ی سلولیت بوده و نتایج خوبی هم بدست آمده است . گوتوکولا گیاهی بدون کافئین است که خاصیت آرام بخشی دارد و می توانید قبل از خواب از آن استفاده نمایید. این گیاه قادر به ایجاد بهبود در خاصیت ارتجاعی پوست بوده و آن را ضخیم تر می کند. همین موضوع هم ظاهر سلولیت ها را کمرنگ می نماید.

تمرینات ورزشی تمرینات ورزشی اینتروال و پیوسته نیز به کاهش سلولیت کمک می کنند.