اگر می خواهید ناخنهای سالم و مرتبی داشته باشید، روزی 5 دقیقه ناخنها را در روغن زیتون گرم یا سرکه انگور قرار دهید. روغن زیتون و سرکه ناخنها را مقاومتر می کند و مانع از شکستن فوری آنها می شود.

مغز و پوست لیموترش نیز در تقویت و سفیدی ناخنها موثر است. نصف لیموترش را پس از آنکه مقداری از آبش را گرفتید، به ناخنها و پیرامونشان بمالید و پس از 5 تا 10 دقیقه دستها را بشویید. این کار افزون بر دوام بخشیدن به ناخنها، لکهای ناخنتان را- اگر ناخن لک داشته باشد- نیز از بین می برد. برای دوام بخشیدن به ناخنها، از این روش نیز می توانید استفاده کنید: به مقدار مساوی عسل، روغن بادام، زرده تخم مرغ و نمک دریا را مخلوط کنید و ناخنها را به مدت نیمساعت در آن قرار دهید.

راه دیگر استحکام بخشیدن به ناخنها استفاده از آب آناناس و سرکه و زرده تخم مرغ است. به این شکل که 2 قاشق سوپخوری آب آناناس تازه را با دو قاشق غذاخوری زرده تخم مرغ و نصف قاشق چایخوری سرکه انگور مخلوط کنید و به مدت نیم ساعت ناخنها را در آن قرار دهید.

شانه ها و بازوها

خانمها، در گذشته، بیش از امروز به شانه ها و بازوهایشان توجه داشتند. آنوقتها- البته در اروپا- بیشتر لباسهای شب نشینی دکولته بود و خانمها به سفیدی و لطافت پوست شانه و بازو اهمیت زیادی می دادند.

متداولترین ماسک در این زمان، مخلوطی از تخم مرغ، گلاب و زاج سفید بود. به این ترتیب که چهار عدد تخم مرغ را در گلاب می جوشاندند و مقدار کمی زاج سفید به آن می افزودند و به مدت نیمساعت یا بیشتر روی پوست شانه و بازو می گذاشتند ، سپس با آب نیمگرم می شستند. اگر شما هم به لطافت پوست شانه ها و بازوها اهمیت می دهید، می توانید از این ماسک و یا از ماسک و یا از لوسیونهای خاص پوست صورت استفاده کنید.