مه شو: افرادی که پوست چرب دارند غدد چربی آنها، چربی بیش از اندازه تولید می کنند که این چربی اضافی علاوه بر چرب کردن پوست، موجب به وجود آمدن جوش و آکنه می گردد. راه های بسیاری برای از بین بردن چربی اضافی پوست وجود دارد که در اینجا به راهکارهای طبیعی آن اشاره می کنیم:

با مواد طبیعی برای پوستتان لوسیون بسازید. در ادامه مقاله به طرز تهیه چند لوسیون طبیعی پوست اشاره خواهیم کرد.

آب سیب زمینی برای پوست های چرب بسیار مفید بوده و پاک کننده چربی به شمار می رود. برای رفع چربی پوستتان، آب یک عدد سیب زمینی را گرفته و با کمک تکه ای پنبه بر روی پوست استفاده نمایید.

یکی از بهترین مواد از بین برنده چربی پوست، ترکیب گل سرخ و آویشن است. گل سرخ و آویشن را با هم ترکیب کرده و بجوشانید. پوست خود را هر روز با این جوشانده عالی بشویید.

آب اسفناج را تهیه کرده و مانند لوسیون برای پوست چرب و پر جوش استفاده نمایید.

برای شاداب سازی پوست چرب می توانید آب انگور رسیده را به کار برید.

اگر پوستی چرب و کم آب دارید، آب پرتقال می تواند بسیار مؤثر واقع گردد.

از بهترین لوسیون ها برای پوست های چرب، آب برنجی است که هنگام آبکشی برنج به دست می آوریم. این لوسیون می تواند منافذ بزرگ پوست های چرب را ببندد.

برای از بین بردن چربی اضافی پوست، یک عدد خیار را بپزید و آن را کاملا له کنید. این ماسک را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید.

گوجه نیز یکی از بهترین مواد طبیعی مفید برای پوست های چرب محسوب می گردد. 1 عدد گوجه فرنگی را در آب جوش بگذارید تا بتوانید به راحتی پوست آن را جدا نمایید. پس از جدا کردن پوست گوجه فرنگی، آن را کاملا له کرده و به مدت 20 دقیقه بر روی پوست خود قرار دهید. در آخر، صورت خود را با آب ولرم بشویید. با انجام این کار می توانید چربی اضافی پوست را به راحتی از بین ببرید.

برای رفع چربی اضافی پوست می توانید با آویشن، گل سرخ و برگ توت سفید نیز لوسیون مفیدی تهیه نمایید. برای تهیه این لوسیون 2 عدد برگ توت سفید را با 2 قاشق غذاخوری آویشن و 2 قاشق غذاخوری گل سرخ بجوشانید. جوشانده آن را صاف کرده و به عنوان یک لوسیون عالی مورد استفاده قرار دهید. این محلول در رفع چربی های زائد پوست مفید است.