افراد بسیاری به ناخن های خود توجه کافی را نشان نمی دهند . مانیکور ناخن بسیار جذاب است ، می توانید رنگهای متنوعی را انتخاب کنید و ناخن را طراحی نمایید . اما ایا به طور روزانه به ناخن های خود رسیدگی می کنید ؟ مانیکورها هم اگر به طور مداوم انجام شوند بسیار هزینه بر خواهند بود . دقیقا مثل مو ، پوست و لب ها ، ناخن ها نیز نیاز به مراقبت دارند و این نیاز در فصل سرما بیشتر هم می شود . برای آنکه ناخن های خود را از شکنندگی و خشکی نجات دهید ، این راهکارها را بخوانید .

به ناخن ها اجازه ی تنفس بدهید

حداقل برای مدتی از ژل و مواد ناخن استفاده نکنید . همانطور که اگر هر شب با میکاپ کامل به رختخواب بروید ، پوست و زیبایی شما آسیب بسیاری می بیند ، ماندن لاک و مواد روی ناخن ها هم برای آنها مضر است . استفاده مداوم از چسب و ژل موجب خشکی و از بین رفتن رنگ طبیعی ناخن ها می شود و سرانجام با پاک کردن این مواد ، با پوسته پوسته شدن لایه ی سطحی ناخن ها مواجه خواهید شد . اولین گامی که در جهت سلامت ناخن های خود بر می دارید باید استراحت دادن به آنها باشد .

مرطوب کننده ها

رطوبت رسانی به ناخن ها بسیار ساده است ، اما تغییر بزرگی در سلامت آنها ایجاد می نماید . بهتر است با کمی روغن زیتون و یا روغن نارگیل که در آشپزخانه دارید شروع کنید .چند قطره از این روغن ها را روی ناخن بریزید تا به ریشه آن نفوذ کند . خصوصا اگر همیشه در حال انجام کارهای خانه هستید ، بهتر است از یک کرم مرطوب کننده ی ناخن و یا حتی یک مرطوب کننده ی ساده ی دست استفاده کنید . این کرم ها جذب بسیار سریعی دارند و می توانید به صورت منظم از آنها استفاده نمایید .

ناخن ها را به طور منظم کوتاه کنید

برخی به عادت جویدن ناخن اعتیاد دارند و یا ریشه های ناخن را می کشند . این عادات بسیار مضر هستند و روش های برای کنار گذاشتن آنها وجود دارد . اما بهترین گزینه برای ترک این عادت ، کوتاه کردن و رسیدگی منظم به ناخن ها می باشد . در این صورت ریشه و قسمت خشک ناخن ها با روشی درست از بین خواهند رفت .

از برس ناخن استفاده کنید

گاهی زیر ناخن ها آلودگی جمع می شود . این آلودگی ها ظاهر ناخن را به اندازه ی لاک تکه تکه پاک شده نازیبا می کنند . با تمیز کردن ناخن ها اجازه دهید شاداب و سلامت به نظر برسند .

از شوینده ها تا حد امکان دور بمانید

باید خیلی خوب مراقب مواد شوینده باشید . این شوینده ها حاوی مواد شیمیایی هستند که ناخن ها را به شدت خشک و شکننده می کنند و این خشکی معمولا تا چند روز بعد ادامه خواهد داشت .هنگام انجام کارهای خانه دستکش بپوشید تا دستانی نرم و لطیف داشته باشید .

بیوتن تمام چیزی است که برای ناخن ها نیاز دارید

حتی اگر تا به حال اسم بیوتن را هم نشنیده اید ، در زندگی بارها از طریق مواد غذایی آن را مصرف کرده اید . بیوتین در تخم مرغ ، آجیل ، عدس ، شیر و گوشت وجود دارد و شامل ویتامین E و اسید چرب های ضروری می شود که همگی برای سلامت پوست ، مو و ناخن حیاتی هستند . اگر با مصرف تمام این مواد غذایی ناخن های شما هنوز هم شکننده هستند ، می توانید از مکمل های بیوتین استفاده کنید و یا آن را به صورت موضعی به ناخن ها بزنید .

آبرسانی

همیشه سلامت بدن به آبرسانی آن بستگی دارد . اگر بدن خود را مرطوب نگه دارید ، بهبودی را در پوست ، مو و ناخن خود احساس خواهید کرد . همانطور که باید به طور موضعی مراقب سلامت ناخن های خود باشید ، برای نتیجه ی بهتر مطمئن شوید روزانه آب کافی می نوشید . همه جا یک بطری آب همراه خود داشته باشید .

محصول مناسب را انتخاب کنید

همه ی ما دوست داریم گاهی از لاک ناخن استفاده کنیم و برای پاک کردن آن نیز به مواد خاصی مثل استون احتیاج داریم . مطمئن شوید از پاک کننده های لاکی استفاده می کنید که با دست و ناخن مهربان هستند . بهتر است در این پاک کننده ها آلوئه ورا و یا ویتامین E بکار رفته باشد . تا نه تنها از شکنندگی آنها پیشگیری کند ، بلکه موجب استحکام ناخن ها گردد . در این صورت می توانید با خیال راحت لاک مورد علاقه ی خود را مورد استفاده قرار دهید .

دستکش را فراموش نکنید

اکثر مردم به پوشیدن دستکش چندان اهمیت نمی دهند . اما اکثر مدل ها می گویند هر زمانی که از دست های خود استفاده نمی کنند دستکش می پوشند تا دستانی زیبا داشته باشند . این راه مناسبی برای پیشگیری از آسیب دیدگی و شکنندگی ناخن ها می باشد و علاوه براین دست ها را گرم نگه می دارد .