مه شو: اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که پیوسته در جستجوی محصولات آرایشی بادوام و ماندگار هستید و در تمامی فصول سال، بخصوص فصول گرم سال، نگران تعریق و از بین رفتن زیبایی آرایش خود، مخصوصا آرایش چشم ها هستید و بالاجبار هر چند ساعت یکبار، آرایش خود را تجدید می کنید، پیشنهاد می کنیم راهکارهای مفید زیر را مطالعه فرمایید.

این نکات به شما کمک خواهند کرد تا بدون نگرانی از تعریق و از دست دادن آرایش زیبای خود ، با فراغ بال بیشتر به تمامی کارهای روزانه خود رسیدگی کرده و در تمام روز، چهره ای طبیعی و جذاب داشته باشید.

EY

چطور آرایش چشم را ماندگارتر سازیم؟

سایه

سایه، یکی از اجزاء اصلی آرایش چشم ها محسوب می شود.

چه رنگ های خنثی و چه سایه های پرزرق و برق را برای آرایش چشم انتخاب کنید، در هر حال، سایه یکی از اولویت های اساسی آرایش چشم محسوب شده و نتیجه زیبای این انتخاب صحیح، آرایشی فوق العاده طبیعی و زیبا خواهد بود.

معمولا به علت اینکه پلک ها ، یکی از مناطق نسبتا چرب صورت هستند، پس از چند ساعت، سایه چشم کم کم پخش شده و آرایش چشم را خراب می کند.اما خوشبختانه محصولاتی در فروشگاه های لوازم آرایشی موجود هستند که به دوام بیشتر سایه بسیار کمک خواهند کرد و پرایمر یکی از بهترین هاست.چرا که موجب تثبیت سایه و ماندگاری بیشتر آن می شود.

به علاوه، پرایمر ، رنگ واقعی سایه را بهتر نشان داده و به این ترتیب، باعث زیبایی هر چه بیشتر سایه خواهد شد.

بعد از استفاده از پرایمر، لحظه ای تامل کنید تا کاملا خشک شود.بعد مراحل سایه زدن را آغاز کنید.

خط چشم

خط چشم یکی دیگر از ابزار آرایشی خانم ها محسوب شده و از هر رنگی که انتخاب شود، موجب نشان دادن حالت زیبای چشم ها می شوند.

اگر چه معمولا خانم ها رنگ مشکی را برای آرایش خود انتخاب می کنند، اما رنگ های متنوع خط چشم، زیبایی خاص خود را دارند.

در هر صورت، تنها مشکلی که برخی مارک های خط چشم دارند این است که معمولا بیشتر از یک ساعت دوام ندارند.برای حل این مسئله، بهتر است قبل از کشیدن خط چشم، با گوش پاکن، درست درمنطقه ای که می خواهید خط چشم بکشید، چه بالا و چه پایین چشم را با آرامی بکشید تا چربی اضافه پوست گرفته شده و خط چشم، زمان بیشتری ماندگاری داشته باشد.

بعد از شستشوی صورت هم می توانید آثار باقیمانده از آرایش چشم را با گوش پاکن، به ملایمت پاک کنید.

در ضمن، هنگام آرایش، زمانیکه بخواهید نقطه یا خط باریکی از آرایش چشم را پاک کنید، گوش پاکن به شما کمک می کند تا آرایشی فوق العاده تمیز، ظریف و زیبا داشته باشید.

ریمل

ریمل هم یکی دیگر از جذابیت های آرایشی خانم ها به شما می آید.

این ابزار آرایشی، به تنهایی می تواند در کنار داشتن پوستی صاف و زیبا و بدن هیچ گونه ارایش دیگری، چهره ای جذاب و منحصر به فرد را به شما هدیه دهد.

مارک های متعددی از این محصول آرایشی هم در رنگ ها و با کاربردهای متنوعی موجود هستند.اما متاسفانه برخی از انواع ریمل ها، پس از چند ساعت و به مرور، با اشک چشم شسته شده و دور چشم را سیاه یا رنگی خواهند کرد.

ساده ترین راه حل برای پیشگیری از این شرایط، استفاده از ریمل های ضد آب و راه حل دیگر، استفاده از پرایمرهای ریمل هستند.

پرایمرهای ریمل، موجب ماندگاری بیشتر ریمل هایی می شوند که ضد آب نباشند و از ریزش آنها تا حد بسیار زیادی جلوگیری خواهند کرد.

نکات بیشتر

پس از استفاده از پرایمر سایه و کانسیلر زیر چشم، هر گونه چربی اضافه یا احیانا دانه های عرق را از محدوده اطراف چشم به آرامی پاک کنید و بعد با پودری سبک، این منطقه را پوشش دهید.

اینکار علاوه بر زیبایی هر چه بیشتر آرایش چشم ها ، موجب دوام طولانی تر آن نیز می شود.

در ضمن بعد از کشیدن خط چشم نیز می توانید با رنگی متناسب با رنگ خط چشم، زیر خط چشم را در پلک پایین، پودری ملایم بزنید تا از عرق کردن و ریختن آن جلوگیری کرده باشید.

توصیه می کنیم هنگام صبح، از به کار بردن کرم های سنگین در اطراف چشم اجتناب کنید.چرا که اینکار در همان ساعات اولیه، زیبایی آرایش شما را از بین برده و موجب ایجاد خطوط دور چشم خواهد شد.

کرم های سبک برای روز بسیار مناسب تر هستند.زیرا علاوه بر پوششی سبک، ظاهر طبیعی تری هم خواهند داشت.

به عقیده زیبایی شناسان و متخصصان زیبایی، شرایط آب و هوایی هر چه که باشد، شناخت کاملی از نوع پوست و نحوه صحیح آرایش و استفاده از ابزار آرایشی، به شما کمک خواهد کرد تا در تمام طول روز، بدون هیچ گونه استرس و دلواپسی، از آرایشی زیبای خود لذت برید.

زیبا باشید.