مه شو: متغیرهای بسیار زیادی در میزان طول عمر شما دخیل هستند اما می توانید با پیروی از یک شیوه زندگی سالم یعنی فعال ماندن، فعالیت کردن و نیز گنجاندن مواد غذایی خاص در وعده های غذایی خود، روند پیری را به تعویق انداخت و حتی با بیماری های مرتبط با سن، مانند پوکی استخوان، دیابت و بیماری های قلبی مبارزه کرد. در اینجا به معرفی مواد غذایی می پردازیم که حاوی آنتی اکسیدان می باشند:

dd13

1- روغن زیتون:

روغن زیتون حاوی پلی فنول، آنتی اکسیدان قوی است که با بیماری های وابسته به سن مقابله می کند.

dd62- ماست:

در دهه 1970، در گرجستان شوروی تعداد افراد 100 ساله نسبت به هر کشور دیگه ای بالاتر بود. تحقیقات نشان می دهند که دلیل عمر طولانی آنها، ماست بوده است. در تحقیقات مشخص شد که افراد گرجستانی همیشه در همه وعده های غذایی خود، ماست مصرف می کرده اند. در حالی که قدرت ضد پیری ماست مستقیما اثبات نشده است اما ماست سرشار از کلسیمی می باشد که مانع از پوکی استخوان می گردد و از طرفی به خاطر داشتن باکتری خوب، باعث حفظ سلامت دستگاه گوارش و کاهش بروز بیماری های روده ای مرتبط با سن می شود.

dd14

3- ماهی:

حدود 30 سال پیش، محققان شروع به تحقیق در مورد "اینوتها" (افراد بومی آلاسکا) کردند. این افراد به شکل قابل توجهی اثری از بیماری های قلبی نداشتند. پس از تحقیق، محققان به این نتیجه رسیدند که علت این امر، مصرف زیاد ماهی بوده است. ماهی سرشار از امگا 3 می باشد. امگا 3 از رسوب کلسترول در شریان ها جلوگیری کرده و آنها را از ریتم غیرطبیعی قلب محافظت می کند.

dd7

4- شکلات:

شکلات غنی از فلاونون است. فلاونون به حفظ عملکرد سالم رگ های خونی کمک می کند. حفظ جوانی عروق خونی؛ ریسک ابتلا به فشارخون بالا، دیابت نوع 2، بیماری های کلیوی و زوال عقل را کاهش می دهد.

dd5

5- آجیل:

آجیل، منبع عالی از چربی های غیر اشباع است که از این نظر شبیه به روغن زیتون عمل می کند. آجیل همچنین حاوی منابع متمرکزی از ویتامین ها، مواد معدنی و فتوشیمی های دیگر( ترکیبات شیمیایی گیاهی)، مانند آنتی اکسیدان ها است.

zoghal6-زغال اخته:

ترکیبات موجود در زغال اخته و سایر توت ها باعث کاهش التهاب و آسیب اکسایشی می شود که با کم حافظگی مربوط با سن و عملکرد حرکتی همراه است.