برخی از افراد زمانی که صحبت از پوست زیبا می شود معتقدند که نمی توان ژن ها را در این زمینه نادیده گرفت. این درست است که نمی توان اهمیت آنها را انکار کرد اما به یاد داشته باشید که مراقبت های پوستی منظم نیز در داشتن پوستی درخشان و زیبا به شما کمک می کنند.

سیگار کشیدن ممنوع ! استفاده از ضد آفتاب ضروری!

تصور کنید که دو فرد دارای ژن یکسان باشند اما یکی از آنها سیگار بکشد و حمام آفتاب بگیرد و دیگری خیر. آیا تفاوتی در پوست آنها مشاهده می شود؟ قطعا بله تفاوت های بسیاری را می توان در پوست آنها مشاهده کرد. یک تیم از کارشناسان و جراحان پلاستیک تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده اند آنها 186 جفت از دوقلوهای همسان را مورد بررسی قرار دادند و از آنها سوالاتی در رابطه با زندگی وعادات روزانه ای که دارند پرسیده اند و با توجه به پاسخ آنها فرم ها را پر کرده اند.

آنهایی که سیگار می کشیدند و مدت زمان طولانی تری را در آفتاب و بدون استفاده از کرم ضد آفتاب سپری می کردند از خواهر و یا برادر خود که این کارها را انجام نمی دادند مسن تر بنظر می رسیدند. زیرا خطوط ریزتر ، چین و چروک های عمیق تر و پوست لکه لکه در این افراد مشاهده شده بود. از نظر پزشکان این امر جای تعجب ندارد زیرا بسیاری از مواردی که بیماران از آنها شکایت می کنند نظیر داشتن پوستی کدر ، خشن و ناهموار بعلت قرار گرفتن طولانی مدت در آفتاب است و بسیاری از مطالعات ثابت کرده اند که سیگار کشیدن با چین و چروک زودرس در ارتباط است.

فراموش نکنید که حتی در روز های ابری از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید. زمانیکه خارج از منزل هستید کرم ضد آفتاب خود را هر دو تا سه ساعت تجدید کنید و در نهایت بخاطر سلامتی بدن و داشتن ظاهری زیبا سیگار نکشید.

استفاده از رتینوئیدها !

رتینوئیدها منافذ پوست را باز می کنند و سبب کاهش آکنه و خطوط ریز می شوند همچنین سبب افزایش تولید کلاژن شده و لکه های قهوه ای و کک و مک های موجود بر روی پوست را کم رنگ می کنند و در نهایت سبب بهبود بافت پوست می شوند. آنها همچنین می توانند به درمان ضایعات پیش سرطانی نیز کمک نمایند. رتینوئیدها بخشی از درمان ضد پیری بشمار می آیند که پزشکان توصیه می کنند که خانم ها و آقایان از استفاده از آن ها را در برنامه خود بگنجانند. از جمله عوارض آن این است که این دارو در ابتدا می تواند سبب قرمزی ، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست شود. در ابتدا به اندازه یک نخود بر روی پوست خود بمالید سپس از شب دوم و سوم آن را کمی افزایش دهید.