دوش گرفتن در شب، یکی از عادات برخی افراد است که بدن را ریلکس کرده و انرژی را به آنها بازمی گرداند.اما آیا این عادتی صحیح است یا نادرست؟

جوان سازی بدن عملی است که بسیاری از ما علاقه ی زیادی به آن داریم. دوش گرفتن یکی از راه های جوان سازی است. اما آیا دوش گرفتن در شب مضر است ؟

مه شو: بعد از یک روز پر کار برای رفع کردن خستگی ذهن و بدن دوش گرفتن راهی بسیار مناسب است که باعث شل شدن عضلات بدن می شود. دوش گرفتن در شب باعث افزایش روحیه و استقامت بدن می شود. البته ابهامات زیادی درباره دوش گرفتن در شب وجود دارد. بعضی تصور می کنند که برای بدن مضر است و منجر به بیماری می شود. اما هیچ دلیل علمی مبنی بر اینکه دوش گرفتن در شب مضر است وجود ندارد.

برخی از مزایای دوش گرفتن در شب :

دوش آب گرم باعث می شود پوست شما پاک شود و احساس تازگی و تمیزی و لطافت در پوست خود کنید. همچنین باعث کاهش فشار خون و کم شدن استرس می شود. بدن ریلکس می شود و باعث می شود به خوبی استراحت کنید. در واقع بعد از یک روز سخت کاری یا بعد از ورزش ، دوش گرفتن باعث می شود که عضلات بدن شما شل شوند و درد بدن تسکین یابد در نتیجه شما بدن خود را برای مدتی از استرس دور کرده اید. همچنین با بوی خوش و تمیز به تختخواب رفتن بسیار خوب است و باعث می شود که به خواب عمیقی فرو بروید. یکی از راهای مناسب برای درمان بی خوابی دوش گرفتن پیش از خواب است

نکات :

موهای خود را با آب گرم بشورید و قیل از اینکه به تخت بروید موهای خود را خشک کنید چون دمای بدن در خواب کمتر از روز و موقع فعالیت است. اگر می خواهید خیلی خوب بخوابید ، درست پیش از آن که به تخت بروید ، دوش بگیرید.

از دوش گرفتن بلافاصله پس از ورزش خود داری کنید چون در طول تمرین عرق کرده اید و منافذ پوست شما باز است.می توانید نقطه های قرمز رنگ را روی پوست خود ببینید. همیشه منتظر بمانید بدن شما نیم ساعت بعد از تمرین استراحت کند تا منافذ پوست بسته شوند و سپس دوش بگیرید.

دمای آب را چک کنید معمولا بدن دمای آب را با 5 درجه اختلاف می تواند بپذیرد. دمای بدن 36 درجه سانتی گراد است و دمای آب نه خیلی سرد باشد نه خیلی گرم. دوش گرفتن یک راه طبیعی و موثر برای احیای ذهن و بدن است.