تغذیه موها

موهای شما به هر رنگ و از هرجنس که باشد نیاز به تغذیه و مراقبت دارد. یک برنامه درست غذایی که به اندازه کافی ویتامینهای گروه B و نیز A و C و همینطور کلسیم و اهن و مس و ید و داشته باشد سبب می شود که موها در وضع سالم و متعادلی بمانند و با مشکلی روبرو نشوند.

از املاحی که در سالم سازی و رشد موها موثر است، ید از اهمیت بیشتری برخوردار است و کمبود آن بیش از دیگران آسیب می رساند.

ید، افزون بر ارزشی که برای غده تیروئید دارد، در گردش خون سر نیز نقش اساسی دارد و اگر به اندازه لازم به بدن نرسد، موها کدر، مرده و دچار ریزش می شوند.

بیماریهای اثر فوری روی پوست و مو و ناخن و دندان دارند. به محض اینکه احساس بیماری کنید، آثار آن را به شکل بارزی در پوست، مو، ناخن و دندانهایتان خواهید یافت. در این هنگام پوست شادابیش را از دست می دهد، موها دچار ریزش می شود، ناخنها می شکند و دندانها فاسد می شود. دلیل بروز این عوارض، تغذیه بد، و نرسیدن مواد غذایی لازم و کافی به بدن است، زیرا به هنگام بیماری کار تغذیه به خوبی انجام نمی شود و بدن نمی تواند مواد خوب و لازم را جذب کند.

دوستان موهایتان را بشناسید

میوه ها، سبزیها تازه و خام، ماهی تازه جگر، روغنهای گیاهی مانند روغن زیتون و روغن آفتابگردان و روغن ذرت از غذاهای بسیار مفیدی هستند که به رشد و سلامت موها کمک می کنند.

ورزش و ماساژ سر

بهترین راه برای سرعت بخشیدن به گردش خون سر، انجام یکی از تمرینهای یوگاست.

در این تمرین، بدن بلند می شود و بالای سر قرار می گیرد، در نتیجه خون در پوست سر جریان سریعتری پیدا می کند.

اما این تمرین چندان آسان نیست و نیاز به نرمش بدن و آماده سازی دارد.

تمرین بسیار ساده و در عین حال موثر برای تسریع گردش خون در پوست سر این است که به پشت بخوابید و روی شانه ها و آرنجها تکیه کنید و سر روی زمین قرار گیرد. هنگام انجام این تمرین پاها را راست نگهدارید و زانوها را خم نکنید.

ماساژ سر نیز در افزایش سرعت جریان خون نقش مهمی دارد. برای این کار، از هر فرصتی می توانید استفاده کنید.

حرکات ماساژ را به این شکل انجام دهید:

با انگشتان دو دست، سر را ماساژ دهید به شکلی که انگشتان به وطر دورانی حرکت داده شود تا زمانیکه حس کنید سرتان گرم شده است و خون در زیر پوست جریان دارد.

این حرکت را در همه نقاط پوست سر انجام دهید تا به این ترتیب خون در تمام قسمتهای سر به جریان بیفتد.

استفاده از برسهای مناسب هم برای سرعت بخشیدن به گردش خون موثر است. برای این کار برس را از جهات مختلف روی پوست سر بکشید تا خون را در زیر پوست به جریان بیندازد.

دوستان موهایتان را بشناسید