هیچ یک از ما دوست نداریم با چشمان پف کرده و شبیه به پاندا صبح خود را آغاز کنیم . دلایل متعددی را می توان برای پف و تیرگی زیر چشم ها نام برد : کمبود ویتامین ، آب و یا خواب .

در تلاش برای از بین بردن این مشکل ، ما از کانسیلر و یا فاندیشن استفاده می کنیم که به طور موقت مشکل را می پوشانند . اما اجازه دهید چند راهکار موثر در از بین بردن دائمی تیرگی و پف زیر چشم ها را بررسی کنیم :

خیار

در هر فصلی ، پیدا کردن این میوه ی سرد بسیار آسان است . حلقه های نازک خیار را روی چشم های خود قرار دهید . همچنین می توانید این کار را با پوره ی خیار انجام دهید . بعد از پنج تا ده دقیقه خیار را از اطراف چشم با آب سرد بشویید . خیار نه تنها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است ، بلکه به آبرسانی ، تغذیه و تنظیم رنگ پوست نیز کمک می کند . با خیار با تیرگی دور چشم خود خداحافظی کنید .

سیب زمینی

سیب زمینی راهکار موثر دیگری برای از بین بردن تیرگی اطراف چشم محسوب می شود . می توانید به این منظور از برش های نازک سیب زمینی خام استفاده کنید و یا آن را با خیار به صورت پوره ترکیب نمایید . دستور استفاده از سیب زمینی نیز مشابه خیار می باشد . این راهکار کاملا طبیعی و در از بین بردن تیرگی پوست اطراف چشم بسیار موثر خواهد بود .

قاشق فلزی

قاشق فلزی تنها یکی از لوازم مفید در آشپزخانه نیست . می توانید از قاشق های فلزی برای از بین بردن تیرگی اطراف چشم استفاده کنید . قاشق را برای سه دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس آن را به آرامی به پوست زیر چشم بزنید . تنها یک تماس کوچک ، قاشق را به هیچ وجه روی پوست فشار ندهید . قاشق سرد رنگ پوست را روشن می نماید .

قطعات یخ

ترفند بعدی برای از بین بردن تیرگی اطراف چشم استفاده از تکه های یخ است . بهتر است یخ ها را خود با چای سبز و یا بابونه آماده کنید . بابونه آرامبخش است و یخ تیرگی و پف اطراف چشم را از بین می برد . یخ ها را در یک پارچه ی لطیف قرار دهید و چند ثانیه روی پوست زیر چشم نگه دارید . بعد کمی صبر کنید و به پوست استراحت دهید ، سپس دوباره این کار را تکرار نمایید . فقط با پوست دور چشم خیلی ملایم و مهربان برخورد کنید .

تی بگ های سرد

بعد از نوشیدن یک چای دلچسب ، برای مثال چای سبز ، می توانید از تی بگ های استفاده شده زیر چشم های خود استفاده نمایید . اجازه دهید تی بگ ها سرد شوند . آنها را دو تا سه دقیقه در فریزر قرار دهید و سپس آنها را روی پوست دور چشم خود بگذارید . تی بگ ها باید پنج تا ده دقیقه روی پوست بماند و سپس پوست را با آب سرد بشویید . تی بگ پف و تیرگی اطراف چشم را از بین می برد .

شیر و نان

در شیر چربی و پروتئین وجود دارد و یکی از بهترین مرطوب کننده های پوست بشمار می رود . کمی شیر را با نان سفید ترکیب کنید و خمیر بدست آمده را پنج دقیقه روی پوست اطراف چشم قرار دهید . این ترکیب پوست را لطیف می نماید و تیرگی را از بین می برد .

گلاب

گلاب یکی از پایه ای ترین راز های زیبایی و جوانی است که توانایی از بین بردن تیرگی اطراف چشم را نیز دارد . یک تکه پنبه به گلاب آغشته کنید و به مدت پنج تا ده دقیقه روی پوست زیر چشم قرار دهید . احتیاجی به شست و شوی صورت بعد از استفاده از گلاب نیست . گلاب در رطوبت رسانی پوست و کاهش پف اطراف چشم بسیار خوب عمل می کند .

روغن بادام شیرین

کمی روغن بادام شیرین را به آرامی روی پوست زیر چشم ها ماساژ دهید و از روغن بادام به این شکل دو بار در هفته شب ها قبل از رفتن به رختخواب استفاده نمایید . روغن بادام خود به تغذیه و رطوبت رسانی پوست کمک می کند و ماساژ جریان خون را در پوست بهبود می بخشد .

نعناع خورد شده

برگ های نعناع تازه نیز در درمان تیرگی اطراف چشم موثر می باشند . نعناع خورد شده را در ترکیب با خیار روی پوست اطراف چشم بزنید و بعد از پنج دقیقه با آب سرد بشویید . خنک کنندگی نعناع سریعا پوست اطراف چشم را بهبود می بخشد و در مبارزه با تیرگی اطراف چشم همیشه قهرمان است . باید از این راهکار به طور منظم استفاده کنید تا نتیجه بگیرید .

عادت های بد را کنار بگذارید

برای مثال سیگار ، نه تنها تیرگی اطراف چشم را بوجود می آورد ، بلکه باعث پیری زودرس می شود . در مورد مصرف الکل نیز نگرانی های مشابهی وجود دارد . باید این عادات را ترک کنید تا تیرگی اطراف چشم شما از بین برود . همچنین به خاطر بسپارید هشت ساعت خواب شبانه و نوشیدن هشت لیوان آب در روز برای همه ی ما ضروری است .