اگر تا به حال فکر می کردید کاهش وزن کار دشوار و گاها امکان ناپذیر است ، با راهکارهایی که مه شو در این مطلب با شما درمیان می گذارد ، لاغری نه تنها سخت نیست ، بلکه بسیار آسان نیز خواهد بود .

کاهش وزن نیاز به رعایت نکاتی خاص دارد ، اما همیشه راز آلود و دشوار به نظر می رسد . کاهش وزن برای بسیاری ازمردم در سراسر دنیا یک چالش محسوب می شود ، زیرا همه ی آنها فکر می کنند کاهش وزن یعنی فشار اضافی که باید تحمل کنیم و باید پشت کار داشته باشیم . اما اگر به دنبال راهی هستید که در ده روز لاغر شوید ، زیاد هم سخت نیست . کاهش وزن به انسان ها احساس اعتماد به نفس می بخشد و علاوه بر آن شما را از استرس و فکر لاغر شدن نجات میدهد . پس این ده راهکار ساده را برای کاهش وزن تنها در ده روز بکار گیرید :

مواد غذایی سالم بخورید

شاید ساده به نظر برسد ، بله خیلی ساده است ! به جای مواد غذایی فرآوری شده ، به دنبال مواد غذایی ارگانیک باشید . پفک و چیپس را کنار بگذارید و به جای آن به میوه و سبزیجات روی بیاورید . میوه ها و سبزیجات چربی و کالری کمی دارند و بهترین راه برای کاهش وزن هستند.

نشاسته و شکر را ترک کنید

تا به حال به این راهکار ساده عمل کرده اید ؟ اگر نه ، این می تواند نکته ای کلیدی برای کاهش وزن باشد . نشاسته و یا کربوهیدرات نیز باید مثل شکر تا حد امکان از برنامه ی غذایی شما خارج شوند . این مواد تولید هرچه بیشتر انسولین را تحریک می کنند . وقتی میزان انسولین در بدن پایین است ، چربی ها خیلی راحت تر در صف مصرف بدن و یا به اصطلاح چربی سوزی قرار می گیرند . نگاهی به رژیم غذایی خود بیاندازید و دنبال راهی برای کاهش مصرف مواد نشاسته ای و قندی باشید . مصرف نان سفید را به حداقل برسانید و به شکر و قهوه ی خود شکر اضافه نکنید .

بعد از شام نخ دندان بکشید

این نکته ی دیگری است که باید برای کاهش وزن در ده روز رعایت کنید . نخ دندان بعد از شام از نظر روانی اشتهای شما به دیگر مواد غذایی را از بین می برد . وقتی نخ دندان می کشید ، دیگر تمایل چندان به خوردن شیرینی قبل از خواب ندارید . دندان های شما تمیز هستند ، چرا باید این تمیزی را نابود کنید ؟

صبحانه ای مفید بخورید

صبحانه می خورید ؟ اگر بله ، آیا صبحانه ای مفید می خورید ؟ اگر نه ، بهتر است صبحانه ای سالم را در برنامه ی غذایی خود قرار دهید . شاید اینکه بگوییم غذای بیشتر به کاهش وزن کمک می کند ، کمی ضد و نقیض به نظر برسد . اما وقتی انتخابی صحیح برای صبحانه داشته باشید ، مثل تخم مرغ ، ماست ، جو دو سر و غیره ، سوخت و ساز بدن شما افزایش پیدا می کند . یک صبحانه ی مفید شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و مانع مصرف بیش از حد میان وعده ها به دلیل گرسنگی می شود .

صبح ها قهوه بنوشید

در کنار صبحانه ی شما باید یک فنجان چای و یا قهوه حضور داشته باشد . این عادتی است که بسیاری از ما داریم . اما اگر دیر از خواب بیدار می شوید و صبح خود را با نوشیدنی های ناسالم آغاز می کنید ، وقت آن رسیده ه صبح ها زود از خواب برخیزید . زیرا زمان خواب شما می تواند در وزن شما به شدت تاثیرگذار باشد . قهوه و چای ادرار را افزایش می دهد و به تعبیر دیگر ، آب اضافی بدن را که در نواحی شکمی جمع شده خارج می نماید . همچنین در چای و قهوه میزان زیادی آنتی اکسیدان یافت می شود که از تخریب سلولی جلوگیری می کند . اما به خاطر بسپارید مصرف بالای قهوه و چای بسیار مضر خواهد بود .

میزان مصرف کربوهیدرات سفید را کاهش دهید

باید در رژیم غذایی خود تغییر ایجاد کنید و کاهش مصرف کربوهیدرات سفید ، مثل غذاهای سرخ شده ، پاستا ، سیب زمینی و نان قطعا باید یکی از این تغییرات باشد . اگر میزان زیادی از این مواد غذایی در برنامه ی شما وجود دارد ، کاهش آنها می تواند تاثیری چشمگیر و مثبت در کاهش وزن داشته باشد .

از کالری های مایع دور بمانید

قهوه و چای مایع هستند ، اما مایعاتی وجود دارد که کالری آنها از بسیاری از مواد غذایی بیشتر است . درباره ی مایعات سرشار از کالری صحبت می کنیم که وزن شما را به سرعت افزایش می دهند . نوشابه ، لیموناد ، الکل و ... تنها با حذف انها تغییرات چشمگیری را در وزن خود مشاهده خواهید کرد .

با خود به محل کارتان میوه ببرید

تمام روز شکلات و چیپس دم دستتان است ؟ چه کسی با خود میوه به سر کار می برد ؟؟ اما میوه ها سرشار از قند طبیعی هستند که انرژی شما را تامین می کنند ، با این حال کالری بسیار پایینی دارند . پس به جای میان وعده های سرشار از قند ، با خود میوه ببرید . زیرا در این صورت هم میان وعده دارید و هم میان وعده ی شما از نوع درستی است .

شیک شکلات

اگر میوه برایتان کافی نبود ، شما به میان وعده ای نیاز دارید که کمی سیر کننده تر و در عین حال سالم باشد . شیک شکلات پروتئینی انتخابی مناسب خواهد بود . آنها خوشمزه ، با کالری پایین و سرشار از پروتئین هستند و به شما در کاهش وزن کمک می کنند . می توانید پودر شکلات پروتئینی را تهیه کنید و با آب ترکیب نمایید .

قدم بزنید

اگر حداقل پنج بار در هفته به مدت سی دقیقه به پیاده روی بروید ، وزن شما به سرعت بهبود پیدا می کند . هدفون خود را به گوش بزنید کتانی ها را بپوشید و از پیاده روی لذت ببرید .