نکته 23 : در صورت وجود هریک از حالات زیر بایستی جهت اطمینان خاطر به پزشک مراجعه نمایید:

الف- درد بیش از 3 روز دوام یابد. ب-اگر قبل از خونریزی قاعدگی ترشح غیر طبیعی زنانه وجود داشته باشد. ج-درد فقط در یک طرف باشد (و یا در یک طرف بسیار شدیدتر از طرف دیگر باشد.) د- شروع درد قاعدگی برای اولین بار بعد از سه سال از شروع قاعدگی می باشد. هـ-اگر با گذشت زمان (چندسال) درد بیش تر شود. و-اگر درد موقع اجابت مزاج یا ادرار کردن بروز کند و یا شدیدتر شود. ز-اگر درد بیش از یک روز مانده، به قاعدگی وجود داشته باشد.

نکته 24: طول مدت سیکل یا دوره قاعدگی (از اولین روز خونریزی قاعدگی تا شروع خونریزی قاعدگی بعدی ) در حالت طبیعی 7+28 روز است یعنی از 21 روز تا 35 روز طبیعی تلقی می شود.

تریکوتیلومانیا: اشاره به وضعیتی است که در آن، فرد دائماً با موهای سر، ابرو یا حتی مژه هایش بازی می کند و آن ها را می کند. این حالت بیش تر در خانم ها دیده می شود و طبق گفته برخی از پژوهشگران در خانم های مبتلا به سندروم پیش از عادت ماهانه شایع تر است. یا در خانم هایی که به آن دچارند، بدون آن که دچارند، بدون آن نشانه دیگری از سندروم داشته باشند. این رفتار در چند روز آخر دوره ماهانه شدیدتر می شود.

نکته 26 : از پی آمدهای خستگی و بی حوصلگی پیش از عادت ماهانه، افت توانایی های ذهنی در روزهای خاصی از ماه است که به ویژه می تواند روی بازده تحصیلی داشن آموزان و دانش جویان تأثیر بگذارد.

نکته 27 : در خانم هایی که دچار افسردگی پس از زایمان می شوند، احتمالاً ابتلا به PMS تا 10 برابر افزایش پیدا می کند.