ناخن خود را درون محلول غلیظی از چای بابونه فرو ببرید. بابونه موجب بر طرف شدن التهاب و حساسیت شده و قرمزی را بر طرف می سازد.

اگر پوست دور ناخن شما ناموزون است آن را ابتدا با مخلوطی ازدو قاشق چای خوری آب آناناس، یک عدد زرده ی تخم مرغ و 2/1 قاشق چایخوری سرکه ی سیب پاک کنید. پس از این که ناخن های خود را به مدت بیست دقیقه در این محلول قرار دادید، پوست دور ناخن ها را با برشی از پرتقال مرتب کنید.

هر شب پوست دور ناخن ها را با روغن کرچک بدون بو و ید سفید پاک کنید. هیچ گاه :

از وسایل تیز برای کنار کشیدن پوست دور ناخن استفاده نکنید. این کار بیش از حد خشن است. هیچ گاه پوست دور ناخن را نبرید. با این کار خطر عفونت را به جان می خرید. مانیکور سریع در پنج مرحله

ناخن های خود را با کمک استون از لاک پاک کنید. اگر ناخن هایتان تغییر رنگ داده اند و یا لک دارند یک گلوله ی پنبه ای را در آب اکسیژنه بخیسانید و به مدت سه دقیقه روی ناخن قرار دهید و سپس پاک کنید.

توجه داشته باشید :

می توان به جای آب اکسیژنه از سفید کننده های خانگی نیز استفاده نمود.

ناخن و پوست دور آن را با روغن زیتون ماساژ دهید. روغن اضافی را با حوله ای کاغذی پاک کنید.

توجه داشته باشید:

برای این که مانیکور ناخن تان بیشتر دوام داشته باشد، گلوله ای از پنبه را درون داروی قابض، خیس کنید و آن را روی ناخن بکشید و سپس اجازه دهید ناخن تان خشک شود. نوک ناخن ها را با کمک سوهان صاف کنید و گوشه های آن را گرد نمایید سپس روی ناخن را به مدت بیست ثانیه بمالید.

یک لایه از جلا دهنده ی ناخن را روی ناخن ها بکشید و اجازه دهید خشک شود.

لایه ی نهایی را با دهنده ی ناخن روی ناخن قرار دهید.