کاهش شدید دمای هوا، بادهای شدید و پایین بودن رطوبت از جمله دلایلی است که باید به خاطر آن بدن خود را برای چندین ماه محافظت کنیم.

آب کمتر / صابون کمتر

زمانی که هوا رو به سردی می رود به نظر می رسد که حمام کردن با آب گرم بسیار لذت بخش و آرام بخش است اما به خاطر داشته باشید این کار موجب خشکی پوست خواهد شد بنابراین هنگام حمام از آب ولرم استفاده کنید، مدت حمام خود را کم نمایید و مصرف صابون های قوی را کنار بگذارید.

از صابون های مایع کمتر استفاده کنید. این صابون ها حاوی پاک کننده هایی هستند که می توانند پوست را خشک کنند. زمانی که فصل سرما فرا می رسد بهتر است از روغن های حمام بهره گیرید.

نرم کننده ی بیشتر

قبل از رفتن به حمام از مرطوب کننده استفاده کنید. بخار حمام بر فواید آن خواهد افزود.

عسل از بهترین مرطوب کننده هاست و می توان هفته ای یک بار از آن به صورت ماسک استفاده کرد.

پوست خود را از عوامل زیر محافظت کنید

حتی اگر بیشتر اوقات خود را در خانه می گذارنید باید بدانید عوامل خشک کننده ی فصل زمستان بسیاری جدی هستند و باید با آنها مقابله کنید.

* از پوسته بردارهای ملایم استفاده کنید. به ویژه در نقاط پوسته پوسته شده.

* اگر از درمان های آکنه استفاده می کنید، در بیرون از خانه پوست خود را با لایه ی ضخیم تری از مرطوب کننده و کرم پودر محافظت نمایید.

یک لایه ی نازک از ژله ی نفت روی مرطوب کننده می تواند به صورت یک لایه ی محافظ عمل کند.

از مصرف صابون های عطردار خودداری کنید این صابون ها چربی های ضروری را از روی پوست پاک می کنند.

از دستگاه بخور برای مرطوب کردن هوای اتاق استفاده کنید

سه دلیل برای استفاده از روغن های جامد نباتی برای فصل زمستان این روغن ها در پوست های فوق العاده خشک و پوسته پوسته نیز جذب خواهند شد. این نوع روغن ها حاوی هیچ نوع افزودنی حساسیت زا نیستند.

این روغن ارزان ترین مرطوب کننده ای است که می توانید در بازار بیابید.

الکتریسیته ی ساکن را بر طرف کنید

مقداری نرم کننده پارچه را روی موها و داخل کلاه خود بمالید.

مقداری مرطوب کننده به نرم کننده ی خود بیافزایید تا کوتیکول مو را نرم سازد. با این کار موها را صاف می کنید و آنها کمتر برای الکتریسیته ی ساکن مستعد خواهند بود.

اسپری ضد الکتریسته ی ساکن یا نرم کننده ی پارچه به روی برس خود بپاشید.

مقداری ژل ملایم نگه دارنده مو روی پوست بمالید.

دست ها

پس از چهره، دست ها اولین انداه هایی هستند که به خوبی علایم پیری را آشکار می سازند. هر زمان که پوست چهره ی خود را مرطوب می کنید به مرطوب ساختن پوست دست نیز بپردازید.

هفته ای یک بار مقداری روغن بلسان به روی دست های خود مالیده، دستکش کتانی بپوشید و تمام شب را با همین شکل بخوابید. روغن بلسان یک مرهم قوی است که به طور سنتی برای درمان ترک پستان گاوها اسفاده می شود.