آب سیر : اگرچه قرار گرفتن هرگونه ترکیب قوی در نزدیکی چشم می تواند باعث تحریک پوست اطراف آن شود ، آب سیر با خواص ضدباکتریایی و ضدمیکروبی خو به سرعت عفونت چشم را از بین می برد. شما می توانید مقداری سیر را خرد کنید سپس آب آن را به ناحیه موردنظر بمالید. اگر از گل مژه داخلی رنج می برید به هیچ وجه آب سیر را داخل چشم خود نریزید ، آن را به لایه بیرونی پوست خود بمالید و اجازه دهید مواد تشکیل دهنده فعال به ناحیه آلوده نفوذ کنند.

سیب زمینی : سیب زمینی حاوی نشاسته است که نوعی درمان طبیعی برای گل مژه بشمار می آید. در واقع سیب زمینی خواص قابض دارد بدین معنا که می تواند التهاب و تورم را کاهش دهد و خون رسانی به ناحیه آسیب دیده را با دشواری روبرو می سازد. سیب زمینی را رنده کنید و آن را در پارچه توری تمیز بریزید و سپس آن را در ناحیه آسیب دیده فشار دهید.

بهداشت مناسب : یکی از علل اصلی بروز گل مژه بهداشت ضعیف است ، بنابراین اگر احساس می کنید که گل مژه شما در حال گسترش است و شما بطور منظم از این نوع عفونت ها رنج می برید ، باید نواحی اطراف خود را تمیزتر نگه دارید و با آب سرد بشویید تا اطمینان حاصل شود هیچگونه باکتری زنده ای وجود ندارد.

بابونه و چای سبز : مصرف چای مزایای بسیاری دارد اما اغلب مردم فواید چای کیسه ای را نادیده می گیرند و آن را دور می ریزند.از جمله درمان های مناسب برای گل مژه این است که چای بابونه و چای سبز را دم کنید سپس کیسه های مصرفی آنها را در یخچال یا فریزر نگه داری کنید. سپس این کیسه ها را بطور مستقیم در نواحی آلوده قرار دهید ، ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در این چای می تواند به سرعت عفونت ها را از بین برده و به خارج کردن چرک از گل مژه کمک کند که در نتیجه سرعت روند بهبودی افزایش می یابد.

آلوئه ورا : یکی از درمان های طبیعی ضدباکتریایی و ضد التهابی این گیاه سبز است که آب آلوئه ورا و عصاره آن سالهای متمادی برای درمان گل مژه مورد استفاده قرار گرفته است. شما می توانید ژل موجود در زیر برگ های آلوئه ورا را بطور مستقیم بر روی ناحیه موردنظر بمالید و یا عصاره آن را دو یا سه مرتبه در روز در ناحیه آلوده استفاده کنید تا درمان شود.

پیاز : پیاز مشهور است به اینکه در زمان خرد کردن آن افراد را به گریه می اندازد. اما ترکیبات آنتی اکسیدانی و خواص ضدباکتریایی موجود در آن می تواند باکتری های استافیلوکوک اورئوس را به سرعت از بین ببرد. نحوه مصرف آن بدین گونه است که ان را خرد کنید سپس آن را در یک تور بپیچید و بعد از فشرده سازی برای تسکین سریع برروی چشم خود قرار دهید.

جعفری : جعفری جز درمان های کاربردی طبیعی نیست اما زمانیکه صحبت از درمان گل مژه می شود شما می توانید برگ جعفری را بجوشانید و سپس از آب حاصل از آن بعنوان یک درمان مفید استفاده کنید.مواد تشکیل دهنده فعال در جعفری به سم زدایی از گل مژه و پاک کردن آن از باکتری ها و چربی ها کمک می کند و درتیجه سرعت فرآیند درمان افزایش می یابد و تورم و التهاب در ناحیه آلوده کاهش پیدا می کند.

زردچوبه : اگر شما زردچوبه را با آب مخلوط کنید و سس ترکیب حاصل را با استفاده از یک پارچه تمیز به ناحیه موردنظر بمالید ، قدرت ضدباکتریایی و ضدالتهابی آن می تواند در درمان گل مژه موثر واقع شود. فراموش نکنید که این ترکیب را حدود دو تا سه مرتبه در روز باید استعمال کنید.