کمتر بنشینید

زمانیکه مدت زمان طولانی می نشینیم بدون شک ستون فقرات ما درد می گیرد و قسمت بالایی پشت ما حالت قوز پیدا خواهد کرد ف شانه های ما حالتی خمیده به خود می گیرند و ستون فقرات و مهره های ما بیشترین فشار و استرس را تحمل خواهند کرد. متاسفانه ایستادن برای مدت زمان طولانی نیز می تواند فشار موجود بر روی ستون فقرات را افزایش دهد. اگر شما از اختلال انحنای ستون فقرات رنج می برید باید فعال و پرتحرک باشید و در مدت زمانی که نشسته اید قوز نکنید ( بدترین شرایط ممکن ) و یا برای مدت طولانی نایستید. لوردوز و اسکولیوز کمتر با نشستن تحریک می شوند اما گزارشات رسیده از هردونوع اختلال بر این باورز است که ایستادن بطور مساوی بر روی هر دو پا در کاهش کمردرد نقش خواهد داشت.

کلم

کلم ممکن است اشتهاآور باشد اما یکی از بهترین سبزیجات است که سرشار از مواد معدنی بوده و برای تقویت توده استخوانی مفید خواهد بود و سبب افزایش تولید کلاژن می شود که در ایجاد عضله ، بافت و استخوان نقش خواهد داشت. اضافه کردن کلم به رژیم غذایی می تواند تراکم استخوان را بطور کلی افزایش دهد و مانع شکسته شدن آن شود.

کاهش وزن

چاقی به شدت یا ناراحتی انحناء ستون فقرات کمک نمی کند. این وزن غیرضروری فشار بیش از حدی به ستون فقرات و مهره ها وارد می کند و وضعیت فرد را حتی بدتر کرده بگونه ای که اصلاح آن با مشکل مواجه خواهد شد. کاهش وزن با داشتن یک رژیم غذایی سالم و ورزش بطور منظم یکی از روش های درمانی موثر در اختلال انحنای ستون فقرات است.

یونجه

این گیاه سرشار از ویتامین K است که در تقویت سلول های استخوانی و بهبود تراکم استخوان به بدن کمک می کند که این امر با وجود مواد معدنی موجود در این گیاه امکانپذیر است. استخوان های قوی تر و تعدیل اثرات اسکولیوز از نتایج مصرف این گیاه هستند.تعدیل اسکولیوز به کم کردن سرعت پیشرفت آن کمک می کند پس سعی کنید رژیم غذایی سرشار از مواد معدنی را دنبال کنید.

کشش بیشتر

شانه ها و فلکسورهای ران بطور جدی تحت تاثیر اختلالات انحنای ستون فقرات قرار می گیرند و می توانند منبع اصلی درد باشند و در نحوه ایستادن ، قوز شانه ها و یا کج شدن ستون فقرات موثر باشند. با استفاده از کشش های گوناگون به تقویت فلکسورهای ران و عضلات شانه بپردازید تا مانع از بروز التهاب و درد ناشی از آن شوید.

پونه کوهی

پونه کوهی بطور کلی دارای خاصیت ضدالتهاب و ضد درد است که کمک می کند تا عضلات اطراف ستون فقرات استراحت کنند و این امر با کاهش درد و افزایش انعطاف پذیری همراه خواهد بود. استعمال پونه کوهی به عنوان یک درمان برای درد اسکولیوز شناخته شده است و مسلما بهبودی حاصل می شود.

نعناع و آویشن

طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که وجود میکروب در ستون فقرات فرد مبتلا به اسکولیوز می تواند روند بروز این ناهنجاری تشدید کرده و یا سرعت بخشد.نعناع و آویشن جز روغن های آنتی بیوتیکی هستند که بطور مستقیم بر روی ستون فقرات یا ناحیه ملتهب مالیده می شوند تا به تقویت سیستم ایمنی بپردازد.

تمرینات ورزشی

در حالیکه اختلال انحنای ستون فقرات می تواند دردناک باشد بدون شک می تواند محدود کننده یا حتی ناتوان کننده باشد پس انجام تمرینات ورزشی بطور منظم می تواند در سلامت شما موثر باشد.بهبود گردش خون در نواحی ستون فقرات که منجر به تقویت مهره ها خواهد شد از جمله فواید انجام حرکات ورزشی است.