محافظت در برابر آفتاب

* لب ها، گوش ها و بینی اولین نقاطی هستند که دچار آفتاب سوختگی می شوند. در این مناطق از ضد آفتاب بیشتری استفاده کنید.

* پوست پشت دست برای ابتدا به سرطان مستعد است. از کرم دستی استفاده کنید که دارای ضد آفتاب باشد.

تاریخ مصرف ضد آفتاب ها

اغلب ضد آفتاب ها حداکثر دو سال عمر می کنند. هنگام استفاده از ضد آفتاب به علایم کهنگی آن چون جدا شدن مواد از هم، تغییر رنگ و تغییر بو توجه کنید.

پاهای زیبا

کاسه ای را با جوشانده ی گرم سوسنبر پر کنید. پاهای خود را به مدت حداقل پانزده دقیقه در این جوشانده بخیسانید. به کف پا و بین انگشتان پا دئودورانت بپاشید تا پاها همواره خوشبو باقی بمانند.

پاشنه های پاهایتان را با مالیدن نمک دریا به روی پوستشان نرم نگه دارید. هنگام ماساژ پاشنه ی پا با نمک دریا از حرکات دایره ای شکل استفاده کنید.

درمان آفتاب سوختگی

یک عدد گاز استریل یا حوله ی دستی کوچکی را درون شیر کامل خیس کنید و سپس روی ناحیه ی آسیب دیده قرار دهید.

محتویات درون یک عدد کپسول ویتامین A ، ویتامین E و روغن دانه کتان را با هم مخلوط کنید و به آرامی روی پوست سوخته بمالید.

ژل آلوورا را روی پوست آزرده بمالید. می توانید گیاه آلوورا را در آشپزخانه نگه داری کنید و از آن برای انواع سوختگی استفاده کنید. یک عدد برگ را جدا کنید، ژل را از درون برگ خارج سازید و روی پوست بمالید.

یک پیمانه بلغور جو را درون یک عدد جوراب کهنه بریزید و آن را از دوش آویزان کنید به طوری که آب از روی آن جریان یابد. از این حمام لذت ببرید.

از آسپرین برای کاهش تورم استفاده کنید.

بهترین طریقه ی برنزه شدن استفاده از محصولات برنزه کننده به جای نور آفتاب است. ابتدا کمی از این محصولات استفاده کنید. روز بعد می توانید پوست خود را تیره تر کنید. به خاطر داشته باشید ابتدا از مرطوب کننده استفاده کنید تا لوسیون بیشتر و موثر در پوست شما اثر کند.

نکته : مقداری پودر برنزه کننده را با روغن بچه مخلوط کنید و روی پوست بمالید تا ظاهری برنزه و درخشنده به پوست شما ببخشد.