روش های درمانی در این بیماری توسط پزشک متخصص بعد از تشخیص نوع پوست و مشکل آن به بیمار توصیه می شود. با توجه به وضعیت ، درمان های زیر موجود می باشد.

درمان عفونت های قارچی پوست

این بیماری پوستی معمولا با داروهای ضد قارچ موضعی درمان می شود. بعلاوه داروهای ضد قارچ نظیر مایکونازول و کلوتریمازول را بیمار باید بمدت 2 هفته بر روی پوست بمالد که این امر کاهش این لکه های سفید را در پی خواهد داشت. لوسیون های حاوی کتوکونازول ، سلنیوم سولفید یا پریتیون نیز در درمان این بیماری پوستی موثر واقع می شوند. داروهای ضد قارچ خوراکی همانند NIZORAL یا SPORANOX نیز ممکن است برای بیماران مبتلا به عفونت های قارچی پوست تجویز شوند.

درمان ویتیلیگو

متاسفانه این بیماری قابل درمان نیست اما یکی از بهترین راهها برای کاهش آن شروع به درمان اولیه است. ایجاد لکه های سفید کوچک بر روی پوست جزء علائم این بیماری می باشد که استفاده از کرم های موضعی کورتیکواستروئید می تواند ظاهر زشت آن را تا حد زیادی به حداقل برساند . درمان ویتیلیگو از طریق داروهای گیاهی نیز امکانپذیر است. استفاده از روغن ضد ویتیلیگو نیز برای بهبود این اختلال پوستی موثر است.

درمان پیتریازیس آلبا

معمولا درمانی جهت منطقه آسیب دیده مورد نیاز نیست و پوست بدون استفاده از دارو می تواند به رنگ اصلی خود بازگردد. با این حال استفاده از محصولات مراقبتی پوست ( خاص ) برای بازگرداندن رنگ طبیعی پوست مفید می باشند. استفاده از کورتیکواستروئیدهای موضعی بیشتر مورد توجه بیماران مبتلا به این بیماری است. کورتیکواستروئیدها همانند هیدروکورتیزون به بازگرداندن رنگ طبیعی پوست کمک می نمایند. استفاده از یک مرطوب کننده مناسب بعد از حمام برای به حداقل رساندن آن توصیه می شود. همچنین فرد می تواند کرم پیمکرولیموس و یا پماد تاکرولیموس را برای کاهش التهاب و خارش بر روی زخم ها بمالد. نکته ای که در انتها باید به آن توجه داشته باشید این است که استفاده طولانی مدت از کورتیکواستروئیدهای موضعی توصیه نمی شود به همین علت برای آگاهی از مدت زمان استفاده باید با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

درمان Idiopathic Guttate Hypomelanosis

برای درمان این بیماری به غیر از کرم استروئید، بیماران ممکن است با دیگر روش های غیر جراحی مانند سرما درمانی که شامل انجماد منطقه مورد نظر با استفاده از نیتروژن مایع می شود که این روش برای از بین بردن بافت ، پوست را تحت تاثیر قرار می دهد که این امر سبب روشن شدن و پاک شدن پوست می شود. همچنین بیماران مبتلا به این بیماری می توانند از تکنیک درم ابریژن نیز بهره مند شوند که در این شیوه از ابزار دستی برای حذف لایه بالایی پوست استفاده می شود. همچنین استفاده از ضدآفتاب نیز ممکن است به درمان این بیماری کمک کند.

در آخر به خاطر داشته باشید که لکه های سفید پوستی اگر در حال گسترش نیستند جای نگرانی وجود ندارد. کاهش ایستادن در آفتاب و استفاده از ضد آفتاب مناسب می تواند مانع از ایجاد چنین لکه هایی شود به عبارت دیگر اگر این لکه ها در مقیاس ( در اندازه ) در حال افزایش هستند درمانهای دارویی برای جلوگیری از گسترش آنها توصیه می شود.