بیماری های کلیه و مثانه

برای تقویت کلیه، عصاره مرکبات، میوه های خشک و تازه و پسته مفید است. انبه به خصوص خیلی در تقویت کلیه ها موثر است در بیماری سوزاک، خوردن بادام و فندق مفید است بهترین طریق عمل این است که هفت دانه بادام، و هفت دانه هل (ریز) در هاون ساییده شود. و با مقداری آب مخلوط گشته و روزی سه بار یک استکان از مخلوط فوق نوشیده شود.

ریزش ادرار به طور قطره قطره

برای برطرف کردن این عارضه، باید هسته سه دانه مویز را بیرون در آورده و داخل هریک از آنها یک دانه فلفل سیاه گذاشته آنها را شب قبل از خواب تناول کرد. ادامه این روش در عرض چند روز عارضه فوق را بر طرف می کند.

بیماری قند

پزشکان می گویند که نارسایی کبد یکی از علل اصلی پیدایش این بیماری است. علتش هم آن است که کربوهیدرات، مواد قندی و نشاسته ای قبل از ورود به خون در کبد با ماده ای به نام Bilirupia آلوده می شود. اصولاً کربوهیدراتها قادر نیستند مستقیماً با خون مخلوط شوند و برای این که وارد خون شوند باید نخست وارد کبد شده و در آنجا به یک ماده قندی نوع مخصوص تبدیل شده و سپس وارد خون گردند. وقتی که کبد بیمار می شود، از عهده انجام این وظیفه مهم بر نمی آید و در نتیجه ماده قندی وارد کلیه شده و با پیشاب دفع می گردد.

علاوه بر این که کبد در ایجاد این بیماری موثر است، نارسایی پانکراس، بیماری قلبی و دماغی و کلیوی نیز در تولید این بیماری نقش مهمی بازی می کند.

پانکراس هورمونی ترشح می کند که موسوم «به انسولین» می باشد. انسولین، عمل اکسیداسیون مواد قندی را تنظیم می نماید . کمبود انسولین در انسان، تولید بیماری قند می نماید.

طب فرنگی برای افزایش مقدار انسولین، تزریق انسولین حیوانی را تجویز می نماید.

ولی اثر این نوع تزریقات بسیار کوتاه بوده و به هیچ وجه بیماری را درمان نمی نماید. علتش هم آن است که عامل اصلی این بیماری بیماری کبد است نه کمبود انسولین به همین جهت باید به بهبود وضع کد بیشتر کوشید تا این بیماری موذی برطرف شود. به همین علت باید به عامل اصلی آن ، یعنی بیماری کبد توجه داشت.