درمان از طریق طب ستنی ‏غذاهای لازم برای سلامت گردش خون و قلب عبارتند از: سیر، جوانه گندم، کلروفیل (که در تمام سبزی های سبز وجود دارد)، جوانه یونجه، هویج، شاهی، سیب،کرفس، گیلاس، همچنین استفاده از مقدار زیادی الیاف مانند تخم کتان، پکتین، گوار گام و جو دو سر باعث کاهش کلسترول و تمیز کردن بدن از مواد سمی می شود. از غذاهای مفید می توان لوبیای سویا، زنجبیل و حبوبات را نام برد.

‏استفاده از روغن های اشباع شده مانند: امگا 3، امگا 6، امگا که در گردو، روغن تخم کتان، روغن گاوزبان وجود دارد برای جلوگیری از حمله قلبی ضروری است.

‏آب سبزی ها و میوه های تازه مانند آب هویج، کرفس، چغندر، مار چوبه، کاهو، جعفری، یونجه، اسفناج و آناناس از بیماری های قلبی جلوگیری می کند. اسید فولیک از تولید ماده ای به نام هموسیئین جلو گیری می کند و مانع بیماری های قلبی و عروقی می شود. از جمله گیاهانی که باعث کاهش کلسترول خون می شوند می توان به سیر، پیاز، یونجه، فلفل و آناناس اشاره کرد.

‏زغال اخته، پسته، زیتون، انگور، لیموعمانی در درمان بیماری قلب مؤثرند. ‏لیگمین موجود در کلم پیچ به عنوان یک استروژن گیاهی عمل می کند. و ‏به خصوص برای سلامت قلب زنانی که در سنین یائسگی هستند بسیار مفید است. آلیسین موجود در گل کلم احتمال خطر سکته و بروز بیماری قلبی را کاهشی می دهد.

‏گیاهانی نظیر اکلیل کوهی، زالزالک، ریشه سنبل الطیب، گاو زبان، همیشه بهار ضد تپش قلب هستند.

‏گیاهانی نظیر بادرنجبویه، سنبل الطیب، سنبل ختایی، گل گاوزبان تقویت کننده قلب و ضد سکته هستند.