آیا کوتاه ‌کردن زود به زود موها باعث می‌شود موها سریعتر رشد کنند؟

موهای شما در هر ماه، 1 تا 5/1 سانتی‌متر رشد می‌کند، چه آنها را قیچی کنید و چه به حال خود رهایشان کنید. در واقع، کوتاه‌ کردن موها یک کار انجام می‌دهد: انتهای خراب و دو شاخه موهایتان را حذف می‌کند و باعث می‌شود موهایتان ظاهر بهتری پیدا کنند. البته ممکن است در تابستان موها اندکی سریعتر رشد کنند ولی شما نمی ‌توانید با کمک قیچی آرایشگری کاری بکنید که سرعت رشد موهایتان افزایش یابد.

cut hair

آیا اگر یک موی سفید را بکنید، به جای آن دو سه تار موی سفید جدید درمی‌ آید؟

کندن موها به ریشه آنها آسیب می‌زند و باعث ایجاد عفونت یا اسکار یا همان جوشگاه می‌شود، یعنی جای آن باقی مانده و مویی در آنجا رشد نمی‌کند. اگرچه این مطلب که کندن موی سفید باعث پدیدار شدن تعداد بیشتری موهای سفید می شود اما این امر صرفا یک افسانه است و حقیقت ندارد ولی در کل، کندن موها عادت بدی است.

آیا شستشوی موها با آب سرد پس از شامپو زدن، باعث درخشندگی موها می‌شود؟

این کار ممکن است خواب را از سر شما بپراند ولی تأثیری در درخشندگی موهای شما ندارد.

shampoo 9

آیا برای اینکه موهایتان واقعا تمیز شود، باید چندین بار آنها را شامپو بزنید و بشویید؟

در مورد این مطلب می توان گفت که یک بار شامپوزدن و شستشوی درست هم همین کار را انجام می دهد.

آیا اگر در روز چندین بار موهایتان را برس بزنید، برای موها خیلی مفید است؟

برس زدن فقط برای این است که به موها حالت بدهید. برس‌ زدن زیادی، موها را از فولیکو‌ل‌ هایشان بیرون می‌کشد و تارهای مو را ضعیف می‌کند. همچنین برای موهای چرب، مناسب نیست چون موجب چرب شدن بیشتر مو می‌شود.

comb

آیا با کمک برخی محصولات آرایشی، می‌توان انتهای دو شاخه موها را ترمیم کرد؟

وقتی موها دو شاخه می‌شوند، دیگر این اتفاق افتاده و تنها کاری که شما می‌توانید انجام دهید، این است که قیچی را بردارید و آنها را ببرید. البته برخی آرایشگران با کمک مواد آرایشی خاصی که حاوی موم هستند، کاری می‌کنند که انتهای دوشاخه موها به هم چسبیده و کمتر جلب توجه کند، اما عقل می‌ گوید که همان قیچی ‌کردن، کار راحتتری است.

آیا استرس باعث ریزش موها می‌شود؟

موهای شما همیشه در حال ریزش هستند و به‌طور طبیعی روزانه 50 تا 120 تار موی شما می‌ریزند ولی این امکان وجود دارد که وقتی شما به طرز وحشتناکی دچار استرس هستید، چند تار مو بیشتر بریزد. البته بارداری و مصرف برخی آنتی‌ بیوتیکها هم همین اثر را دارند ولی مهم این است که بعد از گذشت چند هفته، وقتی اوضاع رو به راه شد، این موها دوباره رشد می‌ کنند.

stress 5