مطمئنم میلیون ها بار شنیده اید که ایمن ترین راه و موثرترین روش برای کاهش وزن کم خوری است اما اگر این راه این قدر ساده بود هر کسی می توانست در کاهش وزن خود موفق باشد. امروزه داروها و گیاهان فراوانی وجود دارند که که در کاهش وزن بسیار موثرند به مرور با تحقیقات جدیدتر و کشف اطلاعات بیشتر بر تعداد آنها افزوده می شود.

برخی از اطلاعاتی که در ادامه می خوانید از کتاب های قدیمی تر آورده شده است اما این داروها بسیار عمومیت دازند و چون اطلاعات مربوط به آنها هر روز نوتر و متحول تر می شود می توان هم چنان از آن ها بهره گرفت با این که اغلب این داروها گیاهی و طبیعی هستند توصیه می کنم قبل از اضافه کردن این داروها به رژیم غذایی روزانه تان حتما با پزشک مشورت کنید.

چیتوسان

نوعی فیبر طبیعی است که در پوسته ی لابستر وجود دارد و همانند یک جاذب چربی در بدن عمل می کند به ویژه اگر پانزده دقیقه قبل از غذا خورده شود. محققان گزارش کرده اند که چون این ماده در سیستم گوارشی قابل جذب نیست و تنها به چربی موجود در این سیستم می چسبد می تواند به سرعت چربی های موجود در غذا را دفع کند یک بررسی نشان داده است کسانی که چیتوسان مصرف می کنند به طور متوسط 8 درصد از وزن خود ر از دست می دهند. اثرات این دارو در صورتی که با آب لیمو یا پرتقال و قبل از غذا، مصرف شود به مراتب بیشتر خواهد بود.

پیکولینات کروم

دانشمندان کشف کرده اند کسانی که دچار کمبود کروم در بدن می شوند وزن زیادی پیدا می کنند. مصرف پیکولینات کروم و یا پولی نیکوتات کروم چند سالی است بدین منظور رایج شده است. این ماده یک ماده غذایی ضروری است که نقش مهمی در فرآیند تجزیه ی چربی و کربوهیدرات دارد. بسیاری از مصرف کنندگان ایندارو گزارش کرده اند که پس از مصرف، میل به شیرینی در آنها کاهش یافته است. اگر رژیم غذایی شما فاقد مواد غذایی غنی از کروم است می توانید از این دارو استفاده کنید. از مواد غذایی غنی از کروم می توان به قارچ، سیب، بروکلی و پنیر اشاره کرد. میزان مورد نیاز روزانه به این ماده از 50 تا 200 میکرو گرم در گزارش های گوناگون اعلام شده است. داروهای موجود در دوزهای 200 میکروگرمی است که معمولا با سایر مواد در مقادیر گوناگون ترکیب شده است.

CLA

اسید مزدوج لینولئیک (CLA) نوعی اسید چرب است که با عنوان تولنالین فروخته می شود. گمان می شود این ماده با ممانعت از ذخیره سازی چربی از میزان وزن بدن می کاهد. CLA هم چنین بر استحکام ماهیچه می افزاید. کارآیی سیستم گوارشی را بهبود می بخشد و حاوی مواد آنتی اکسیدان است.

کوآنزیم Q10

این دارو برای درمان چاقی، بیماری های قلبی عروقی، فقدان انرژی و میزان بالای کلسترول کاربرد دارد. مطالعات ثابت کرده اند برخی افراد که اضافه وزن دارند میزان کمی از کوآنزیم Q10 در بدنشان یافت می شود و با مصرف این دارو می توانند وزن خود را کنترل کنند. دوز توصیه شده برای این دارو 90 میلی گرم است و در این صورت هیچ عارضه ی جانبی برای فرد نخواهد داشت. کسانی که مبتلا به بیماری های قبلی هستند برای استفاده از این ماده باید با پزشک خود مشورت کنند.

کراتین

این آنزیم بدون کالری می تواند بدون هیچ خطری استحکام بیشتری برای ماهیچه ها به ارمغان آورد و توانایی آنها را برای انجام کار بیشتر تقویت نماید. شکل اثر این ماده، کمک به بر طرف شدن احتباس آب در بافت های ماهیچه ای است که به کارایی ماهیچه ای، بدون ورم و بزرگ شدن آنها کمک می کند. دوز توصیه شده ده تا بیست گرم در روز برای هفته ی اول و سپس پنج گرم در روز است. مونوهیدرات کراتین در شکل کپسول، قرص و امولسیون قابل خریداری است.