لیمو ترش و خواص آن

دارای ویتامین ث به مقدار زیاد می باشد. به هضم غذا کمک می کند و مقوی کبد است. لیمو ترش در امراض کبد و استسقاء مورد استفاده قرار می گیرد. واثر مخصوص در جوان نگهداشتن شرایین دارد...

لیمو برای معالجه رماتیسم نیز بکار می رود و این میوه ضدعفونی کننده بسیار قوی است برای رفع تشنگی و جلوگیری از تهوع نیز مفید می باشد. لیمو دارای آهن، کلسیم، فسفر و پتاسیم و چند اسید که معروفترین آنها اسیدآسکوربیک است، می باشد.

آب لیمو، میکرب وبا و اسهال خونی را می کشد، دکتر جزایری در کتاب اسرار خوراکی ها می نویسد : «آب لیمو ضد گوشت های زیادی است که در گلو و مغز پیدا می شود عصاره لیمو ضد کم خونی ، غلظت و رقت خون است، آب و لیمو ضد درد است و سردرد و کمر درد و دردهای کلیه و شکم را تسکین می دهد.

آب لیموضد تیفوس، ضد سرخک، ضد آبله مرغان و مخملک است. آب لیمو ضد ترشی معده و سنگ های کبدی است.

عصاره لیمو صفرا براست ... و ضد وحشت دلتنگی است. آب لیمو ضد امراض کبدی است ... برای تب ها آب لیمو را جوشانده برگ های سه گانه کلم و شغلم و کرفس را مخلوط کرده و بخورید ....

آب لیمو ادرار را زیاد می کند و به این نحو دردهای کلیه و مثانه را درمان می نماید. آب لیمو بهترین داروی ضد خون دماغ است. برای کسانی که اشتها ندارند داروی بهتر از لیمو وجود ندارد عصاره لیموترش عمل هاضمه را تحریک می نماید ... آب لیمو از طاس شدن سرجلوگیری می کند و موهای سر را تقویت می نماید. برای این مقصود مالیدن آب لیمو روی سر مفید است .. لیمو برای درمان تمام امراض قلبی مفید است، زیرا عدم ترتیب حرکات قلب نتیجه بدی هضم و سموم کبد است برای این کار لازم است که آب لیمو جرعه جرعه با نفس عمیق نوشید... آب لیمو نور چشم را زیاد می کند. به خصوص اگر شب یک قطره در چشم بچکانند»

لیمو ترش که خوشبختانه در کشور ما فراوان است و در تمام مواقع سال یافت می شود، دارای خواص بسیار زیادیست که دانستن آن برای همه به خصوص برای بانوان واجب می باشد.