طالبی

طالبی چون خربزه از بسیاری از نعمت های زندگی بخش سرشار است وجود مقدار قابل توجهی آب توأم با مواد معدنی چون پتاسیم، منگنز، کلسیم، آهن، فسفر، و همچنین مواد قندی تا حدی طالبی را از لحاظ خواص شبیه خربزه کرده است البته باید یاد آور شد که مقدار پتاسیم طالبی به اندازه خربزه نبوده و بدین سبب نمی تواند ارزشی که خربزه در دفع سموم بدن و فعالیت کلیه دارد داشته باشد اما طالبی دارای مقدار کمی آلبومین و مواد معدنی همچنین ویتامین هایی مانند آ- ب 2- پ- ث می باشد مواد قند و گلوسیدی طالبی به پای خربزه نمی رسد از این لحاظ برای مبتلایان بیماری قند زیانبخش نمی باشد.

طالبی برای کودکان غذایی سالم و کمکی به اشتهایی آنان می نماید و در رشدشان موثر است در سالمندان طالبی می تواند نقشی موثر در حفظ و طراوت بدن و تأمین آب و موا قندی سلول ها داشته باشد.و بسیاری از کسانی که عمرشان به صد سالگی رسیده در تابستان ها با نان و طالبی تغذیه نموده اند طالبی انواع مختلف دارد که بستگی به دانه آن و زمین آب و هوای منطقه کشت دارد.

برای کسانی که می خواهند شاداب و سالم بوده و وزنشان اضافه نشود توصیه می کنیم که یک وعده غذای خود را طالبی ، یا گرمک نمایند البته از مصرف شکر یا قند با آن خودداری نمایند.

خیار

خون را صاف و تشنگی و صفرا را دفع می کند خیار برای صفراوی مزاجان و مبتلایان به ضعف اعصاب فوق العاده نافع است و تب های کهنه را آشکار می سازد آب خیار برای رفع خارش مفید است. مغز خیار چندان مغذی نیست ولی پوست آن حاوی مقداری زیاد ویتامین «ث» می باشد. خیار رسیده و زرد شده دل درد تولید می کند.آب خیار پخته (بی نمک) برای پوست های چرب صورت مفید است.

گفته اند اگر در کنار بستر طفلی که مبتلا به تب می باشد چند خیار تازه بگذارندف تبش می برد و طفل شفا می یابد.

جوشانده پوست خیاریرقان را سه روزه درمان می کند تخم خیار مدر و برای کبد متورم نافع است.