آن زمان که ساعت شما زنگ می زند آیا باید آن را خاموش کنید و بیشتر بخوابید و یا سریعا آماده شوید تا ورزش کنید. زمانی که خواب و ورزش در نبرد هستند مشخص کردن برنده بسیار دشوار خواهد بود.

اگر از خواب کافی بهره مند هستید و فقط می خواهید زمانی را به ورزش اختصاص دهید بهتر است بلند شوید و به ورزش بپردازید. ورزش صبحگاهی مزایای متعددی دارد در واقع سبب بهبود خواب در شب ، افزایش خلق و خو و افزایش انرژی می شود.

انجاک تمرینات ورزشی مناسب سبب خروج سموم از بدن شده و درخشندگی را برای پوست به ارمغان می آورد. افرادی که علاقه کمی به انجام تمرینات ورزشی دارند بهتر است از ورزش صبحگاهی شروع کنند به این ترتیب در طول روز انرژی کافی برای انجام فعالیت های روزانه را دارند.

ورزش صبحگاهی اگر بطور منظم انجام گیرد در طول روز شما را پر انرژی نگه خواهد داشت.اگر در خواب شبانه با مشکل مواجه هستید و خواب آرامی ندارید خستگی حاصل از انجام حرکات ورزشی می تواند خوابی آرام و راحت را در طول شب برای شما فراهم کند.

فراموش نکنید که خواب نسبت به ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است.کم خوابی می تواند باعث بروز اختلالات گوناگون در فرد شود.پس اگر 7 تا 9 ساعت خواب کافی در طول روز نداشته باشید دچار مشکل کمبود خواب می شوید. سعی کنید خوابیدن در زمان مناسب را به یک عادت تبدیل کنید تا هم به ورزش بپردازید و هم از خواب کافی بهره مند شوید.

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید نمی توانید خواب را نادیده بگیرید. هورمون لپتین سرکوب کننده گرسنگی است ، آزاد می شود ، و سطوح گرلین که باعث تحریک گرسنگی می شوند را کاهش می دهد البته زمانی که خواب هستید و اگر خواب ناکافی دارید بدانید که بیشتر خواهید خورد. بنابراین خواب کافی و رژیم غذایی سالم بیشتر از ورزش موثر هستند.

پیاده روی ممکن است زمانیکه سرما خورده اید به شما احساس بهتری دهد.اما انجام تمرینات شدید در زمان سرماخوردگی توصیه نمی شود. همانطور که ما کالری می سوزانیم دمای بدن بالا می رود که این امر برای فردی که تب دارد مضر خواهد بود. بنابراین در زمان بیماری و سرماخوردگی بهتر است استراحت کافی داشته باشید و مواد غذایی سالم مصرف کنید تا سریعا سلامت شوید.