خط چشم یکی از ابزار زیبای آرایشی محسوب می شود که از سالهای بسیار دور در کشورها و ملل مختلف همیشه پرطرفدار بوده و امروزه به شکل های مختلف مدادی، مایع، ژله ای ، کرمی و ... در فروشگاهها موجود هستند.

با افزایش سن و بروز اولین خطوط و چین و چروک پلک ها، کشیدن خط چشم کمی سخت می شود، اما نگران نباشید.با کمی دقت و ظرافت می توانید خط چشمی زیبا و جذاب بکشید.برای اینکار به نکات زیر توجه کنید:

مه شو:اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که موقع کشیدن خط چشم، پلک را می کشند، توصیه می کنیم از این پس دیگر این کار را نکنید، چرا که همین کار به مرور موجب افزایش چین و چروک های پلک خواهد شد. کمی چشم را بازتر کرده و به رو به رو نگاه کنید یا اگر می توانید با کمی تمرین، به پایین نگاه کنید و خط چشمی باریک بکشید.حالا با استفاده از یک قلم، این خط را کمی محو کنید تا آرایشی طبیعی و زیبا داشته باشید.اما خط اولیه را کاملا محو نکنید تا مشخص باشد.

برای ماندگاری بیشتر خط چشم، مخصوصا نوع کرمی و ژله ای ،از سایه پایه استفاده کنید.با اینکارهم خظ چشم ماندگاری بیشتری خواهد داشت و هم جلوه زیباتری پیدا می کند.

برای اینکه خط چشم را راحت تر بکشید، نوع ژله ای می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

خط چشم مدادی را از نوع نرم و عالی آن انتخاب کنید.مدادهای خشک و سفت، باعث آزار شما می شوند و با فشاری که به پوست وارد می کنند،چین و چروک ها را تشدید خواهند کرد.

کمی جسارت به خرج دهید و به غیر از رنگ مشکی، رنگ های دیگر را هم امتحان کنید.رنگ قهوه ای گزینه بسیار خوبی برای آرایش روز خواهد بود.

زیبا باشید.