بسیاری از خانم‌هایی که پوست روشن دارند در انتخاب لباس و سبک آرایش دچار محدودیت و مشکل هستند. لازم است قبل از هرچیزی زیبایی پوست روشن را بپذیرید و بدانید که داشتن پوست روشن شما را کلاسیک، خاص و جذاب می‌کند چون افراد مشهور زیادی هستند که با داشتن پوست روشن بسیار زیبا و جذاب هستند اما به خوبی می‌دانند که چه رنگ و سبکی برای لباس و آرایششان مناسب‌تر است. پس اگر پوست روشن دارید این مقاله را مطالعه کنید و بدانید که با این رنگ پوست باید چه بپوشید و چگونه آرایش کنید.

لباس و پوشش مناسب برای پوست روشن

رنگ موی مناسب خود را پیدا کنید:

انتخاب رنگ موی اشتباه برای خانم‌هایی که پوست روشنی دارند می‌تواند فاجعه‌بار باشد. بهترین رنگ مو برای شما قرمز شرابی، فندقی و قهوه‌ای تیره است. اگر پوستتان خیلی روشن است بلوند عسلی انتخاب مناسبی است اما سراغ رنگ‌های روشن از طیف قرمز نروید به خصوص اگر ته رنگ پوستتان قرمز است. از نظر نویسنده رنگ مشکی پرکلاغی می‌تواند بهترین رنگ مو برای انواع پوست روشن باشد و ظاهری کلاسیک و فوق‌العاده جذاب به شما بدهد.

لباس مناسب برای رنگ پوست خود را بپوشید: رنگ‌های خنثی مثل رنگ کرم، عاجی، صورتی چرک انتخاب‌های خوبی هستند اما سفید خالص چندان توصیه نمی‌شود و به خصوص برای افرادی که ته رنگ صورتی در پوست خود دارند اصلا مناسب نیست. در مقابل رنگ‌هایی مثل مشکی، آبی، قهوه‌ای و سبز بسته به ته رنگ پوستتان انتخاب‌های خوبی هستند. اگر پوشیدن رنگ‌های خنثی را دوست دارید رنگ بژ و قهوه‌ای روشن را امتحان کنید. اما اگر پوست روشن با موی خیلی تیره دارید پوشیدن مشکی ممکن است چهره شما را تحت‌الشعاع قرار دهد. حتما کمی رنگ به استایل خود اضافه کنید اما اگر موقرمز هستید ترجیحا از طیف رنگ نزدیک به موهایتان استفاده نکنید و لباس‌هایی با رنگ متضاد مثل آبی و سبز بپوشید. رنگ‌های پاستل (رنگ‌های کمرنگ که با سفید مخلوط شده‌اند) مثل صورتی و آبی آسمانی هم انتخاب مناسبی برای پوست روشن هستند. اما دقت کنید که برخی طیف‌های زرد ممکن است شما را ناخوش نشان دهد!

جوراب شلواری بپوشید: اگر لباس مجلسی کوتاه پوشیده‌اید بهتر است با جوراب شلواری مناسب کمی به پاهای سفید خود رنگ بدهید. روشن‌ترین طیف رنگ پا را برای جوراب شلواری خود انتخاب کنید تا با بقیه پوستتان نیز هماهنگی کافی داشته باشد، البته اجباری در این کار نیست.

موهای زائد بدن و صورت را به موقع از بین ببرید: اگر موهای زائد صورت و بدن شما تیره است حتما برنامه مناسبی برای رفع آن داشته باشید چون این موها روی پوست روشن بسیار مشخص خواهند بود. وکس کردن این موها و یا استفاده از لیزر برای رفع دائم بهترین انتخاب است. ترجیحا از تیغ استفاده نکنید چون جای آن خیلی زود مشخص خواهد شد. اما اگر موهای زائد شما بور است نگرانی چندانی نخواهید داشت.

ظاهر خود را بپذیرید: ممکن است تصور کنید برنزه کردن می‌تواند شما را زیباتر کند اما این را بدانید که پوست روشن به اندازه کافی زیباست و اگر ظاهر خود را بپذیرید و اعتماد به نفس داشته باشید ظاهر شما همیشه مد روز، جذاب و کلاسیک است.

لباس مناسب برای پوست روشن

آرایش مناسب برای پوست روشن

سایه چشم با رنگ خنثی استفاده کنید:

سفید بودن مانند این است که صورت شما یک بوم نقاشی خالی است و هرچیزی روی آن بیش از اندازه جلب توجه می‌کند. مهم نیست چشمانتان چه رنگی دارد و باید رنگ سایه را بر اساس رنگ پوست روشن خود انتخاب کنید. کسی که پوست تیره‌ای دارد به راحتی می‌تواند رنگ‌های تند و روشن را به کار ببرد اما شما نمی‌توانید و باید از رنگ‌های خنثی مثل قهوه‌ای روشن و طیف‌های بنفش و صورتی استفاده کنید، رنگ‌های آبی روشن و زرد ممکن است ظاهر شما را غیرطبیعی نشان دهد.

فراموش نکنید برای افرادی که پوست روشن دارند آرایش کمتر به معنای زیبایی بیشتر است.
خط چشم با رنگ مناسب به کار ببرید:

حتما متوجه شده‌اید که خط چشم مشکی پررنگ روی صورت شما بیش از حد پیداست در این حالت خط چشم با رنگی غیر از مشکی انتخابی عالی برای افرادی است که پوست روشنی دارند اما می‌توان از خط چشم مشکی هم استقاده کرد به شرطی که خیلی نازک و کم استفاده شود و لبه‌های آن محو شود. خط چشم را تنها در پلک بالا و گوشه چشم استفاده کنید و دور چشم نکشید، این کار برای همه افراد توصیه می‌شود.

ریمل مشکی بزنید: برخلاف خط چشم، استفاده از ریمل مشکی محدودیتی ندارد و می‌توانید از رنگ‌های دیگر ریمل مثل سرمه‌ای و قهوه‌ای هم استفاده کنید اما رنگ‌های روشن را فراموش کنید.

فونداسیون همرنگ پوست خود پیدا کنید: این توصیه برای همه افراد است اما خانم‌هایی که پوست روشن دارند مشکل بیشتری در یافتن رنگ مناسب فونداسیون برای پوست خود دارند. فونداسیون‌هایی که با نام پورسلین Porcelain یا angel رنگبندی می‌شوند مناسب‌ترین انتخاب برای پوست روشن هستند. اما سعی نکنید با رنگ فونداسیون تیره‌تر رنگ پوست خود را تغییر دهید. این کار ظاهر شما را احمقانه نشان خواهد داد!

برنزه کننده و رژگونه را خیلی کم به کار ببرید: اگر مقدار زیادی برنزه کننده استفاده کنید مانند این خواهد بود که خاک روی پوستتان نشسته است! این مواد را در مقدار بسیار کم و در روشن‌ترین رنگ ممکن استفاده کنید و به خوبی آن را روی پوست محو کنید تا به صورت خود عمق بدهید.

کانسیلر استفاده کنید: گودی زیر چشم و جوش روی پوست روشن بیشتر مشخص است و اگر به این مشکلات دچارید حتما از کانسیلر با رنگ مناسب استفاده کنید.

اسپری برنزه کننده را فراموش کنید: اسپری‌های برنزه کننده روی پوست روشن اثر بسیار بدی دارند و بیشتر آن را نارنجی می‌کنند تا برنزه. اگر قصد برنزه کردن دارید از آفتاب کمک بگیرید اما فراموش نکنید احتمال ابتلا به سرطان پوست در افرادی با پوست روشن بسیار بیشتر است و باعث آفتاب سوختگی و تشدید کک و مک و ایجاد لکه‌های پوستی خواهد شد.

آرایش برای پوست روشن

منبع: مجله قرمز

این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است.