حتی متخصصان هم دلیل راست دست و یا چپ دست بودن افراد مختلف را نمی دانند ، اما تحقیقات وجود عوامل محیطی و ژنتیکی موثر در این زمینه را تایید می نمایند.

احتمالا دانستن این نکته که تعداد افراد راست دست در دنیا از چپ دست ها بیشتر است ، برای شما تعجب آور نباشد . در مطالعات مشخص شده خطوط مغز افراد چپ دست با راست دست تفاوت هایی دارد و از آنجایی که چپ دست ها برای کنار آمدن با دنیایی که بسیاری از بخش های آن بر اساس توانایی افراد راست دست ساخته شده ، وقت زیادی صرف کرده اند ، حتما از توانایی بیشتری نیز برخوردارند.

این مقاله حقایقی که درباره ی افراد چپ دست وجود دارد را برای شما آشکار می سازد :

واژه LEFT در انگلیسی که به معنای چپ است ، ریشه در آنگلوساکسون و واژه ی "lyft"، به معنای ضعیف و شکننده دارد. اکثر مواقع افراد چپ دست از نیمکره ی راست مغز خود استفاده می کنند. بین 5 تا 10 درصد جمعیت جهان را چپ دست ها تشکیل می دهند. افراد چپ دست در ورزش هایی مثل شنا ، بکس ، تنیس و بیس بال مهارت بیشتری دارند. بیش از چهل درصد از بهترین تنیسور های جهان چپ دست هستند. معمولا دیرتر به سن بلوغ می رسند و تفاوت بین چپ دست ها و راست دست ها در این مورد گاهی تا 5 ماه نیز تخمین زده می شود. بر اساس تحقیقات علمی ، چپ دست های فارق التحصیل شده از دانشگاه ، 26 درصد از همکلاسی های راست دست خود موفق تر هستند. احتمال اعتیاد به الکل در افراد چپ دست 3 درصد بیشتر است. از هر چهار فضانورد ، یک نفر چپ دست بوده است. تحقیقات نشان می دهند پردازش احساسات در افراد چپ دست با راست دست ها تفاوت دارد و زودتر عصبانی می شوند . افراد چپ دست در ریاضی ، معماری و بدست آوردن آگاهی های عرفانی استعداد دارند و این در حالی است که راست دست ها در مهارت های زبانی بهتر عمل می کنند. در گذشته های دور چپ دست بودن عاملی برای بدشانسی به حساب می آمد ، همچنین کمی بعد از آن مردم چپ دست ها را افرادی خلاق در موسیقی در نظر می گرفتند. احتمال بروز اختلالات در خواب در چپ دست ها بیشتر است. احتمال متولد شدن فرزندان چپ دست از مادرانی که در 30 تا 40 سالگی باردار می شوند ، نسبت به زنان باردار بیست ساله بیشتر است. اگر برای دست اصلی چپ دست ها اتفاقی بیافتد ، راحت تر خود را با این موضوع وفق داده و مهارت کار کردن با دست راست را بهتر می آموزند. افراد چپ دست بیشتر مستعد ابتلا به آسم و حساسیت هستند. این ویژگی می تواند وراثتی باشد و از مادر و پدر به فرزند منتقل شود.