mahsho al

مه شو: خیلی از افراد امکان دارد از انواع لنزهای زیبایی و یا طبی استفاده کنند در حالی که نکات مهمی را در مورد نحوه نگهداری و بهداشت آن ندانند. دانستن این نکات برای سلامت چشم بسیار مهم و ضروری است. در اینجا به بیان مهمترین نکات خواهیم پرداخت:

1- قبل از گذاشتن و یا برداشتن لنز حتما ابتدا دستان خود را به خوبی بشویید تا از وارد شدن هرگونه آلودگی به چشم خودداری نمایید.

2- پس از شستشوی دستهایتان، آنها را با حوله ای خشک کنید که پرز نداشته باشد.

3- در ابتدا یکی از لنزها را خارج ساخته، آن را با محلول مخصوص شستشو دهید تا از هرگونه آلودگی و لوازم آرایشی کاملا پاک شود و بعد به سراغ دومین لنز بروید.

4- به نوع محلول ها توجه نمایید. گاهی با ریختن برخی از محلول ها می توانید لنز خود را تمیز نمایید در حالی که بعضی دیگر از انواع محلول ها وجود دارند که لنز را باید با کمک آنها و به همراه ساییدن تمیز کرد.

5- حتما لنز را در محل مخصوص خود قرار دهید و آن را از محلول خاص خود پر نمایید.

6- در استفاده از محلول به این امر مهم توجه نمایید که هرچه عمر لنز بیشتر باشد نیاز به این محلول ها نیز بیشتر می شود؛ در صورتی که لنزهای قابل تعویض معمولا به این محلول ها نیاز ندارند.

7- امکان دارد چشم شما نسبت به مواد شیمیایی موجود در محلول لنز تماسی حساسیت نشان دهد که در این صورت بهتر است از محلول های بدون مواد نگه دارنده استفاده کنید.

8- چنانچه می خواهید از تحریک و خشکی چشم خود جلوگیری کنید از قطره های چشمی لنز تماسی استفاده نمایید.

9- لنز خود را زیر شیر آب نشویید زیرا امکان آلودگی آن زیاد است.

10- به منظور جلوگیری از هرگونه عفونتی، جا لنزی را پس از مدت کوتاهی (1 ماه) دور بیاندازید و جا لنزی نو خریداری نمایید.

11- در طول روز لنز را تمیز و ضد عفونی کنید.

12- حفظ تمیزی و بهداشت وسایل مرتبط با لنز تماسی بسیار مهم می باشد.

13- جا لنزی را همیشه تمیز نگه دارید. شما می توانید با آب گرم جا لنزی خود را تمیز بشویید و در مجاورت هوا آن را خشک نمایید.