توصیه های مخصوص برای بانوان

بانوان همیشه توجه بیشتری به تغذیه خود دارند، زیرا نسبت به آقایان نیاز بیشتری به مواد تغذیه ای دارند. عموماً خانم ها به آهن و کلسیم بیشتر نیاز دارند، با توجه به اینکه کمبود آهن در تغذیه مالاً سبب کم خونی می شود. و مشکل کمبود کلسیم آن که بجز شیر و ماست بندرت در غذاهای دیگر پیدا می شود، مگر در غذاهای ساردین و استخوان های گوشت.

چگونگی تهیه غذا و نگاهداری آن روی مواد غذایی تأثیر می گذارد، برای مثال : اگر سالاد چند روز در یخچال بماند ویتامین های آن از بین می رود. از طرفی تجربه نشان داده که انتخاب کالری های کم تا حدود 1200 کالری در روز و گرسنگی، سبب از دست دادن مقداری «روی» و مواد دیگر معدنی و ویتامین های بدن خواهد شد.

توصیه ما آنست که کالری بیشتری بخورید، به شرطی که مواد غذایی شما طبیعی باشد. با خوردن مواد طبیعی بیشتر نیازمندی مواد غذایی بدن تأمین می شود.

بنابر توصیه پزشکان موسسه، برای لاغر شدن باید حداقل در روز 1500 کالری غذا بخورید و بطور منظم در روز یکساعت پیاده روی کنید تا بتوانید 300 کالری بسوزانید. در این پلان یک فایده بی نظیر وجود دارد، علاوه بر وزن کم کردن در شرایط سلامتی کامل، شما با ورزش متابولیسم بدن خود را تحریک می کنید تا کالری بیشتری بسوزانید.

نقش رژیم غذایی در آن است که متابولیسم بدن کند می شود. در حالت عادی وقتی حرکتی نداشته باشید و روی تخت دراز می کشید، در ساعت 60 کالری می سوزانید، و اگر رژیم غذایی داشته باشید در ساعت فقط 50 کالری می سوزانید و اگر روی برنامه ورزشی منظم باشید، بدون آنکه حتی تکان بخورید 70 کالری در ساعت می سوزانید.

«در حقیقت ورزش در شبانه روز به متابولیسم بدن سرعت میبخشد و از طرف دیگر به تدریج بازار اشتها را کساد می کند»

افراد مسن باید بیشتر مواظب سلامتی خود باشند و برای تکامل برنامه غذایی خود حتماً نیاز به ورزش سبک «پیاده روی» و منظم روزانه دارند. وقتی شما جوان هستید، دارای متابولیسم بالاتری هستید و با ورزش می توانید آنرا بیشتر کنید. اما وقتی پیر می شوید، سیستم بدن شما تغییر می کند و متابولیسم آن کند می شود، بافتهای پیوندی کم کم تحلیل می رود و تمایل بدن برای ذخیره کردن چربی بیشتر می شود، و اگر ورزش نکنید چاق می شوید و اضافه وزن پیدا می کنید.