توجه به این نکته ضروری است که هرچند مو از سلول مرده تشکیل شده است ولی خود از وضع درونی انسان حکایت می کند. نگهداری از مو از جمله حساسیتهای یک فرد اجتماعی است. مو که خیلی سلولی بی جان است به انسان جان می بخشد. تصور یک انسان بدون مو ابرو و مژه که بیشتر به یک روح شبیه است یک تصور ترسناک می باشد.

متاسفانه برخی محصولات آرایشی و به اصطلاح بهداشتی بیش از سودی که به مو برسانند ضرری می رسانند که تا سالها و پا برجاست. استفاده از مواد نفتی چوب پارافین و یا روغنهایی که از ترکیبات آن کسی جز سازنده آن گاه نیست چون انواع واکسها و کرم های مو و .... برای برخی از مردم علی الخصوص جوانان عادت شده و جالب اینجاست که انتظار ریزش و یا سفید شدن یک دانه مو را هم ندارند.

استفاده از موادی که هیچ بار تغذیه ای برای بدن ندارند، فقط شکم پر کنند و بدن را با فقر مواد غذایی روبرو می کند که خود از عوامل موثر ریزش مو و سفید شدن و .... آن می باشد. موادی چون چپیس پفک تخمه و ... از همین دسته اند. یکی دیگر از علل بسیار مهم ریزش و ضعف مو در مردان استعمال دخانیات می باشد که حتی با علم به ضرر آن باز هم شاهد ترویج آن در میان جوانان و حتی پزشکان هستیم. استعمال سیگار باعث جمع شدن چربی زاید در حول پیاز مو شده و مانع رسیدن مواد غذایی به آن می شود.

انجام برخی کارها که البته نیاز به همت والا و اراده ای استوار دارد و در امر مو از اهمیت زیادی برخوردار است به طور مثال کمتر خانواده ای است که برنج این منبع بزرگ ویتامین به خصوص ویتامینها خانواده ب را به طور صحیح مصرف کند و آنرا آبکش نکند. ما به پوست برنج که همان سبوس است به چشم ماده ای زاید و کاه صفت نگاه می کنیم در حالیکه در کشورهای غربی با استفاده از آن انواع داروها را برای سفید شدن پوست و سیاه شدن مو و .... میسازند و حتی اخیرا در اسراییل از آن قرصهای ویتامین ب ساخته و با چند برابر قیمت به کشورهای مصرفی می فروشند. بر آن شدیم تا چند دستور راحت که فقط نیاز به کمی رعایت دارد را برای شما بیاوریم :

سعی کنید که در برنامه ی غذایی خود از سبزیجات و میوه های تازه بسیار استفاده شود و خوردن سبزیجاتی چون کرفس، جعفری، کاهو و اسفناج توصیه می شود. اسفناج جدا از تقویت غده های رنگینه ای مو منبع عظیم آهن می باشد که باعث تقویت استخوان و ناخن و مو می شود. ذکر این نکته ضروری است که اسفناج در حالت عادی در بدن دارای جذب بسیار پایین می باشد و باید همراه آبلیمو و یا ماست میل گردد.