اگر موهایی بی نظیر و سالم می خواهید ، می توانید پول زیادی خرج کنید و محصولات گران قیمت بخرید . اما اگر به اندازه ی کافی مراقب موهای خود نباشید ، هیچ محصول گران قیمتی قادر به جبران آسیب های وارد آمده به مو نخواهد بود . موهایی با جلوه ی زیبا نیازمند رفتار و برخورد ملایم از سوی شما هستند و اگرموهای سالمی ندارید ، احتمالا به درستی از آنها مراقبت نمی کنید . موهای خیره کننده را تنها با این نکات بدست خواهید آورد :

شانه زدن به مو را فراموش نکنید

شانه و برس فواید زیادی برای موها دارند ، البته اگر به درستی از آنها استفاده کنید . هرگز با عجله و تند تند موهای خود را شانه نزنید و یا شانه زدن را به طور کلی فراموش نکنید . شانه ی منظم موهای مرده را از موهای سالم جدا می کند ، گردش خون کف سر را افزایش می دهد و کمک می کند تا روغن های مفید و طبیعی مو به همه جای سر برسند .

هر روز از وسایل حرارتی حالت دهنده استفاده نکنید

این وسایل موها را خشک و بی آب می کنند و به آنها آسیب می زنند . وسایلی مثل اتو و سشوآر را تنها در مناسبت های خاص مورد استفاده قرار دهید . خصوصا بسیاری از ما به استفاده از سشوآر عادت داریم ، اما استفاده از آن را به حداقل برسانید . در موارد استفاده از این وسایل نیز ، حرارت آنها نباید خیلی زیاد باشد و محصولاتی را که آسیب گرما را کاهش می دهند به مو بزنید .

هر روز موها را با شامپو نشویید

اصلا نیازی نیست موها را هر روز با شامپوهای قوی بشویید . اگر موها بیش از حد شسته شوند ، رطوبت و چربی خود را از دست می دهند ، آسیب پذیر و شکننده می گردند . همچنین موهایی که یک روز شسته نشده حالت پذیری بالایی دارد .

به سراغ ارزان ترین آرایشگر ها نروید !

مدل موهای خوب ارزش کمی پول خرج کردن را دارد . با مراجعه به یک آرایشگر ماهر مدل موی شما ظاهر بهتری خواهد داشت و نیاز کمتری به وسایل و محصولات حالت دهنده پیدا می کنید .

حوله را روی موها با خشونت نکشید

افراد با موهای فوق العاده با موی خود بدرفتاری نمی کنند . کلا به جای استفاده از حوله های زبر و خشن ، با یکی از تی شرت های قدیمی خود موهایتان را خشک نمایید . موهای مرطوب بسیار آسیب پذیر تر از مواقع عادی هستند . خشک کردن و شانه زدن موهای مرطوب را با آرامش و حوصله انجام دهید .

روی بالش های قدیمی نخوابید

بالشی که شب ها سر خود را روی آن می گذارید می تواند بر سلامت موهای شما تاثیر زیادی دارد . باید به طور منظم روبالشی خود را منظم عوض کنید و ترجیحا از روبالشی ابریشمی استفاده نمایید . رو بالشی ابریشمی به موهای شما آسیب نمی زند و رطوبت موها را از بین نمی برد .

موهای خود را در معرض آفتاب قرار ندهید

برای محافظت از موها ، آنها را در گرمای شدید تابستان و سرمای سخت زمستان بپوشانید . همچنین هنگام شنا حتما اول موهای خود را با آب تازه مرطوب نمایید تا کلر زیاد جذب موها نشود .

نرم کننده و ماسک مو را فراموش نکنید

بعد از شامپو به موهای خود بی توجه نباشید .این کار موخوره ها را بوجود می آورد . با ماسک مو و یا نرم کننده ، توجهی را که موها بعد از یک شست و شوی قوی نیاز دارند به آنها می بخشید .اما بهترین رطوبت رسان برای مو روغن نارگیل است . زیرا به سرعت جذب موها می شود .

اهمیت رژیم غذایی برای سلامت مو را فراموش نکنید

باید مراقب تغذیه ی موهای خود از درون بدن نیز باشید . مواد غذایی سالم مثل روغن زیتون ، سالمون و آووکادو بخورید تا موهایی سالم ، قوی و درخشان داشته باشید .