انگشت شست خود یا نوک مداد را در فاصله 15 تا 20 سانتیمتری جلوی چشمها در راستای بینی قرار دهید. نگاه کنید، مژه بزنید و سپس به آرامی شست یا مداد را تا نوک بینی جلو بیاورید. ضمن آنکه آنرا با نگاه تعقیب می کنید، مژه بزنید، سپس آنرا تا انتهای شانه دور کنید، مژه بزنید و این کار را ادامه دهید.

هر بار این حرکت باید دو تا سه ثانیه به طول بیانجامد.

بعضی افراد با انجام این کار احساس ناراحتی و حتی درد در چشمان خود می کنند، که در مراحل اولیه نشانه نیاز داشتن به این تمرینها است. در این صورت تمرین را متوقف کنید، عمل پالمینگ را انجام دهید و دوباره آغاز نمایید اما تا مرحله خستگی پیش نروید.

حتی اگر تصاویر در وهله اول واضح نبودند، باز این تمرینها را ادامه دهید تا بهبودی تدریجی حاصل شود :

شست خود یا نوک مداد را در فاصله 10 تا 20 سانتیمتری جلوی چشمها و در راستای بینی قرار دهید. نگاه کنید، مژه بزنید و سپس به یک جسم در فاصله حداقل 5 متری خود نگاه کنید و مژه بزنید. دوباره به انگشت یا مداد باز گردید، مژه بزنید و این کار را ادامه دهید .

این عمل را 10 تا 12 بار انجام دهید. سپس آن را متوقف کنید و در صورت خستگی از پالمینگ استفاده نمایید. هربار کاملاً روی جسم نگاه خود را ثابت نمایید و از یک نگاه سطحی و گذرا استفاده نکنید.

این تمرین مشکلتر است. شست خود یا نوک مداد را در فاصله 15 تا 20 سانتیمتری جلوی چشمها و در راستای بینی خود بگیرید سپس به طور پی در پی (ضمن انجام عمل تطابق روی هریک از آنها) سه جسم مانند یک کتاب، زاویه پنجره و ساختمانهای مجاور را که هرکدام در فاصله خاصی (یکی از دیگری دورتر) قرار دارند و در روشناییهای مختلفی نیز قرار داشته باشند نگاه کنید.

سپس این تمرین را در جهت عکس انجام دهید. این کار را چندین بار در روز و به ویژه هنگامی که شخص نیاز به مطالعه و یا کاری که احتیاج به ثابت نمودن نگاه روی اجسام نزدیک دارد (مطالعه، دوخت و دوز، ابزار ریز مکانیکی، تور بافی و غیره) انجام دهید.

نوک یک مداد یا نوک یک انگشت را نگاه کنید و ضمن اینکه آنرا در فاصله های مختلف (از بسیار دور تا بسیار نزدیک) جا به جا می کنید و ضمن ترسیم دایره ها و خطوط مورب در تمام جهتها آنرا دنبال نمایید و به طور منظم مژه بزنید .

توپی به اندازه توپ تنیس در دست بگیرید، بازویتان را کاملاً باز کنید (دستتان را رو به جلو دراز کنید)، به صورتی که پشت دست به سوی بالا باشد. ضمن اینکه دستتان را به طرف بالا می برید، توپ را رها کنید و دوباره آنرا گرفته و در این حالت توپ را با چشمان خود دنبال کنید. این حرکت باید به صورت آرام و بدون هیچ حرکت تندی انجام گیرد. پس از 20 تا 30 بار تکرار این عمل را با دست دیگر شروع کنید.

پس از آن توپ را با یک دست به دیوار زده و با دست دیگر بگیرید. آنرا به زمین کوبیده و دوباره آن را بگیرید. این کار را می توان با توپهای بیشتر و با رنگهای مختلف انجام داد. این تمرین را همچنین می توانید به صورت گروهی نیز انجام دهید. البته فراموش نکنید که همیشه حرکات نرمی داشته باشید. این تمرین به ویژه برای کودکان جالب است.