بسیاری از خانمها برای تقویت پوست از کرم تقویت کننده استفاده می کنند و با خواص معجزه آسای مواد گیاهی آشنایی ندارند. در حالی که بعضی از روغنهای گیاهی موثرترین و بهترین تقویت کننده های پوست هستند و سلامت و شادابی ان را صدچندان می کند.

روغن بادام، روغن آفتابگردان و روغن دانه کتان از دیگر روغنهای گیاهی ارزش بیشتری دارند و می توانند مواد مورد نیاز پوست را در اختیارش بگذارند.

برای بهره جویی از این روغنهای گیاهی، مقداری کمی از هریک از آنها را در آب بریزید و در آن حمام کنید.

حمام شیر ژرژ ساند

ژرژ ساند نویسنده معروف فرانسوی از زیبایی چشمگیری بهره نداشته اما پوستش بسیار لطیف و سالم بوده است. به اعتقاد خود او، نوع حمام و موادی که به کار می گرفته تنها عامل سلامت و شادابی و جوانی پوستش بوده است.

شما هم اگر می خواهید پوست لطیف و سالمی داشته باشید، از ژرژ ساند پیروی کنید و با مواد انتخابی او به پوستتان شادابی و جوانی ببخشید.

برای آماده کردن این حمام به مواد زیر نیاز دارید:

100 گرم بیکربنات سدیم، 225 گرم نمک آشپزخانه، یک لیتر آب، 85 گرم عسل، سه لیتر شیر.

ابتدا بیکربنات سدیم را با نمک آشپزخانه مخلوط کنید و در یک لیتر آب حل کنید، سپس عسل را در سه لیتر شیر بریزید و حل کنید. مواد به دست آمده را در وان بریزید و خوب هم بزنید. بعد به مدت 10 تا 15 دقیقه در وان استراحت کنید.

حمام گرانبها

بسیاری از خانمهای زیبای تاریخ در آب توت فرنگی حمام می کرده اند و اعتقاد داشته اند که توت فرنگی در خنک کردن و پاک کردن پوست بسیار موثر است و می تواند مواد با ارزشی در اختیار پوست بگذارد.

مادام تالین، یکی از زیبایان تاریخی(!) با توت فرنگی و تمشک حمام می کرده است. او، پس از استحمام، با شیر و اسانس گل آبکشی می کرده است تا پوستش خوشبو و لطیف شود.

تونیک حمام

اگر در منطقه ای سردسیر زندگی می کنید و یا زمستان بسیار سردی را پشت سر گذاشته اید، برای بازیابی شادابی و سلامت پوست، از برگهای توت استفاده کنید.

مقداری برگ توت را در آب جوشان بریزید، پس از مدتی برگها را از ظرف خارج کنید و آب آن را به آب وان بیفزایید. این حمام دوباره پوست را زنده و شاداب می کند و لطافت گذشته را به آن باز می گرداند.

تقویت پوست با حمام کردن