روش جدید کاشت مو که حدود 15 سال است انجام می گیرد روش میکروگرافت و مینی گرافت نامیده می شود. این روش با ساخت وسایل و ابزار جدید دچار تحول عظیمی شده که به موهایی که به این روش کاسته می شوند حالت طبیعی تر و زیباتری می دهد. در این نوع جراحی، یک نوار به عرض 15 میلی متر و طول 150 تا 300 میلی متر (15 تا 30 سانتی متر) از پشت سر بیمار برداشته می شود. پس از برداشت نوار، قسمت بالای محل برداشت به قسمت پایین آن بخیه زده می شود و محل بخیه با موهای خود بیمار پوشیده می شود.

سپس این نوار از این قطعات 1 میلی متری و 7/0 میلی متری تقسیم می شود که به هر یک از این قطعات یک گرافت گفته می شود. هر میکروگرافت دارای یک تار مو و هر مینی گرافت، بسته به تراکم موی پشت سر فرد، 2 الی 4 تار مویی خواهد بود. پس از مشخص شدن تعداد گرافت ها، محلی که دچار ریزش با کم پشتی شده با پانچ های 7/0 و 1 میلی متری پانچ و آماده می شود.

سپس گرافت ها یکی یکی در محل خود کاشته می شوند و این موهای کاشته شده پس از 2 تا 3 ماه رشد دایمی خود را شروع خواهند کرد. موهایی که با این روش کاشته می شود با ضخامت بیشتری نسبت به موهای محل برداشت، که همان ناحیه پشت سر است، رشد خواهد کرد. تعداد کاشت گرافتها در هر جلسه

تعداد گرافتی که در هر جلسه می توان برای یک فرد کاشت بستگی به طول نواری دارد که پزشک بر می دارد و معمولاً بین 1000 تا 1800 گرافت است. در این تعداد گرافت، حدود 3000 تا 6000 تار مو رشد خواهد کرد. البته تعداد تار مو بستگی به فاصله مویی پشت سر خود بیمار نیز دارد.

مدت زمانی عمل جراحی کاشت مو

سرعت عمل جراحی در این روش بسیار مهم است زیرا قسمتی از پوست سر که از جریان خون جدا می شود باید هرچه سریعتر در محل جدید خود جایگزین شود. برای مثال، اگر برداشت نوار پشت سر تا کاشت مو در منطقه مربوط 5 الی 6 ساعت بطول بینجامد، حدود 2 درصد از موهای کاشته شده دیرتر از بقیه موها رشد خواهند کرد یا اصلاً رشد نمی کنند. حالا اگر طول عمل جراحی برداشت و کاشت مو از 6 ساعت بیشتر شود، میزان گرافت هایی که دچار آسیب دیدگی می شوند به 8 تا 12 درصد افزایش خواهد یافت. هر یک ساعت افزایش مدت عمل جراحی درصد رشد نکردن مو را 3 الی 4 برابر افزایش خواهد داد. بنابراین، سرعت عمل تیم جراحی کاشت مو در میزان رشد موهای کاشته شده بسیار موثر خواهد بود. پس از عمل جراحی که حدود 5 الی 6 ساعت طول می کشد بیمار به منزل فرستاده می شود.

تعداد جلسات جراحی جهت درمان طاسی

از ناحیه پشت سر بسته به وضعیت بیمار، بین 1 الی 5 جلسه و در هر جلسه 1000 تا 1800 گرافت می توان برداشت کرد. فرد دچار طاسی وسیع به 3 الی 4 جلسه جراحی نیاز دارد.