به جای اینکه دور دنیا را به دنبال زیبایی گردیم، در عوض باید آن را با خود همراه داشته باشیم.

از آنجا که زیبایی جزئی از حرفه من است، همیشه به دنبال آخرین مدها و فنون آرایشی هستم. این کار خیلی سخت تر از خواندن مجلات مُد و خواندن اخبار در مورد هنرپیشه های هالیوودی است. خیلی دوست دارم همراه با دوستانم برنامه آسکار را تماشا کنم، زیرا بحثها و عقاید آنها همیشه برایم جالب است. اما در حالیکه همه به نوع لباسی، کفش و یا جواهرات هنرپیشه ها هالیوودی نگاه میکنند من تنها به اندام، پوست و نحوه آرایششان دقت می کنم. این افراد از جمله کسانی هستند که واقعاً میدانند برای زیبا به نظر

رسیدن چه باید بکنند. علاقه آنها به زیبایی تنها یک علاقه شخصی نیست بلکه جزئی از حرفه اشان است. شاید لباسی زیبایشان توجه مردم را جلب کند، اما پوست و چهره خوبشان در زندگی حرفهای و آینده اشان تأثیر اساسی دارد. آیا برای داشتن پوستی شفاف حتماً باید فردی معروف باشید؟ اصلاً اینطور نیست! «گینت پالترو» برای داشتن پوستی شاداب چندین بار عمل جراحی زیبایی کرد، اما من میتوانم به شما بگویم با خوردن غذاهایی سالم چگونه به چنین پوستی برسید، شایعه شده بود که «اسکارلت جانسون» هنگام عبور از خیابان سه نفر را استخدام کرده تا چتری بالای سرش برای جلوگیری از تابش اشعه خورشید به پوستش نگه دارند، اما من میتوانم به شما یاد بدهم که چگونه می توانید با استفاده از رژیم غذایی سرشار از آنتی اکسیدان از پوست خود محافظت کنید. بهترین راز زیبایی در واقع اصلاً راز نیست: وقتی غذای خوب میخورید، در درون خود پوستی زیبا را میسازید.

شما با پوستی زیبا متولد شدید

شدید روزگاری گونه هایی چاق و چله داشتید که وقتی میخندیدید چال زیبایی در کنار آن می افتاد. وقتی از خواب نیمروز بیدار می شدید پوستتان برق می زد و بسیار دوست داشتنی می شدید طوری که هر کسی می خواست شما را ببوسد. سخت نگیرید، بازگشت به آن روزها خیلی هم سخت نیست!

خیلی سخت است که آدم بخواهد خودش را جای پوست بگذارد. در گذر سالها پوست خیلی از داشته هایش را از دست می دهد، پوست به عنوان بزرگترین ارگان در بدن به شدت درگیر کنترل دمای بدن و حفظ سدی است که میان شما و محیط خارج وجود دارد. پوست دائماً در معرض حملهٔ صابون ها، ضد آفتاب و هوای خشک است. پوست از سیستم داخلی بدن در برابر اشعه ماوراء بنفش، مواد سمی و جرم ها و آلودگی ها محافظت می نماید، همچنین از تبخیر شدن آب بدن نیز جلوگیری میکند. پوستتان به شما موها و ناخن هایی زیبا اعطا کرده است.

در طی سال های متمادی به پوست آسیب های زیادی وارد می شود نه تنها در سطح خارجی پوست بلکه در سطح داخلی پوست هم این اتفاق میافتد. رادیکال های آزاد سلولها را می شکنند و در سطوح سلولی ایجاد اختلال می کنند. بنابراین پوست نازک تر شده، چربیهای زیر پوست تحلیلی رفته و در نتیجه چین و چروک در پوست پدیدار میگردد. کلاژن و الاستین و پروتئین که بافت پوست را میسازد و از آن محافظت میکند شکسته شده و سرعت بازسازی آنها پایین می آید و به همین دلیل پوست شل و افتاده می شود. با افزایش سن، پوست چربی کمتری تولید میکند به همین دلیل حفظ رطوبت برای آن مشکل شده و به تدریج خشکتر می شود. اولین قسمتی که تحت تأثیر این امر قرار میگیرد پوست دور چشم است. هرچه سنتان بالاتر میرود رگ های خونی در پوست شکننده تر می شود و فعالیت کمتری پیدا میکند. بعضی از حرکات در صورت مثل اخم کردن باعث ایجاد خطوطی در چهره می شود. اگر سیگار می کشید، از مشروبات الکلی استفاده می کنید و یا رژیم غذایی مناسبی ندارید بیشتر به پوست خود صدمه میزنید. حفظ طراوت پوستان بستگی به چند مورد اساسی دارد مثل مواد آرایشی، روش زندگی، میزان بودن در معرض نور خورشید، رژیم غذایی مناسب و بسیاری فاکتورهای دیگر.

پوست شما در سلامت ظاهری شما بسیار اهمیت دارد. اگر رژیم غذایی مناسبی نداشته باشید پوستتان شلی، خشک و سخت می شود و جوشی ها در آن نمایان میگردد. کهیر، اگزما و جوش های چرکی بخش لازم و طبیعی زندگی نیستند. به آنها فکر کنید، آنها نشانه هایی هستند برای اینکه بدانید بدنتان مواد مغذی لازم را دریافت نمیکند. به محض اینکه رژیم غذایی تان را اصلاح کنید پوستتان دوباره درخشان و با طراوت می شود.