اگرچه سادگی اصل اول در فشن است اما همیشه قابل اجرا نیست و گاهی لازک است از لباس‌ها و اکسسوری‌های متعدد در کنار هم استفاده کنیم. ترکیب جواهرات یکی از روش‌هایی است که به زیباتر شدن استایل شما کمک می‌کند به شرطی که این ترکیب به درستی اجرا شود. اگر ترکیب جواهرات را درست انجام ندهید ظاهری شلوغ و نامرتب خواهید داشت و بقیه لباس‌های شما نیز تحتالشعاع این ظاهر شلوغ قرار گرفته و کمرنگ خواهند شد. در این مقاله اصولی را که رعایت آن برای ترکیب درست جواهرات ضرورت دارد بیان خواهیم نمود.

انتخاب جواهرات

استایل مشخصی داشته باشید:

اگر در کار ترکیب جواهرات تجربه‌ای نداشته باشید بهتر است با یک استایل مشابه شروع کنید. به طور مثال همه جواهرات خود را با سبک آنتیک یا سبک مینیمال انتخاب کنید تا استایل شما متحد و منسجم به نظر برسد چون ترکیب جواهرات از یک استایل مشابه ریسک کمتری دارد. ساده‌ترین سبک برای ترکیب، سبک مینیمال است مانند گردنبند با آویز کوچک، دستبند زنجیری ساده و حلقه‌های ساده با نگین کوچک. اما اگر جسارت و تجربه بیشتری دارید می‌توانید از نمونه‌های متضادتر در کنار هم استفاده کنید مثل جواهرات آنتیک در کنار جواهرات ساده که برای مهمانی‌ها مناسب‌تر است.

دنبال یک عنصر مشترک بگردید: برای سادگی کار ترکیب جواهرات بهتر است بین قطعات جواهرات شما یک عنصر مشترک وجود داشته باشد به طور مثال جنس فلز به کار رفته در این جواهرات می‌تواند مشترک باشد یا این که در همه آن‌ها یک نوع سنگ به کار رفته باشد. اگر نوع فلز جواهرات شما متفاوت باشد سعی کنید از سنگ همرنگ استفاده کنید و برعکس. شکل یکسان هم می‌تواند یک عنصر مشترک باشد مثل جواهراتی به شکل قلب یا مثلث.

جواهرات سبک و سنگین را با هم ترکیب کنید: همه جواهراتی که در کنار هم استفاده می‌کنید نباید شکل یکسانی داشته باشند بلکه آن‌ها را در فرم‌ها و ضخامت‌های متفاوت به کار ببرید. مثلا دستبند ضخیم نگین‌دار در کنار دستبند نازک ساده و یا زنجیر طلای نازک در کنار گردنبند مروارید.

سعی کنید متعادل به نظر برسید: برای ایجاد تعادل در استایل سعی کنید روی یک بخش از بدن تاکید بیشتری داشته باشید و در مجموع سعی کنید متعادل باشید مثلا اگر از چند گردنبند در کنار هم استفاده می‌کنید تعداد دستبندها را به حداقل برسانید و تنها از یک یا دو عدد انگشتر استفاده کنید. به این شکل شما روی بالاتنه و گردن خود تاکید می‌کنید و علاوه بر آن ظاهر شما چندان شلوغ به نظر نمی‌رسد.

ترکیب جواهرات و گردنبند

ترکیب چند گردنبند

چند گردنبند با طول متفاوت ببندید:

نکته اصلی در ترکیب گردنبند این است که از گردنبندهایی با طول‌های متفاوت استفاده کنید تا هرکدام بتوانند خودشان را نشان دهند. بهتر است ابتدا با یک چوکر چهل سانتی‌کتری شروع کنید که دقیقا روی خط گردن شما بایستد سپس گردنبند بعدی را پنج سانتی‌متر بلندتر انتخاب کنید و همین طور مرحله به مرحله پیش بروید. آن‌ها را طوری انتخاب کنید و ببندید که در هم گیر نکنند و گره نخورند.

در ترکیب آویزها دقت کنید: گردنبندی که دارای آوایز باشد نقش مهمی در ترکیب جواهرات دارد و با کمک آن می‌توانید بین گردنبندهای خود مرز ایجاد کنید. ابعاد مدال و آویز خود را نیز طوری در نظر بگیرید که گردنبندهای دیگر مانع از دیده شدن آن نشوند و فاصله کافی بینشان وجود داشته باشد.

ترکیب چند دستبند

روی یک مچ دست تمرکز کنید:

اگر در ترکیب دستبندها تجربه‌ای ندارید بهتر است با ترکیبات ساده شروع کنید و به جای چند دستبند از یک یا دو دستبند در هر مچ دست استفاده کنید اما در تعداد دستبندهایی که می‌توان استفاده کرد محدودیتی وجود ندارد و هر تعدادی را می‌توان با هم در یک دست استفاده کرد و دست دیگ را خالی گذاشت اما اگر دوست ندارید یک دستتان خالی باشد از یک دستبند ساده و ظریف استفاده کنید.

از دستبندهایی با ضخامت و فرم متنوع استفاده کنید: سعی کنید از دستبندهایی در کنار هم استفاده کنید که در شکل و ضخامت متفاوت و متنوع باشند مثلا یک دستبند ظریف زنجیری را با یک النگوی درشت رنگی و یا چند دستبند مهره‌دار استفاده کنید. اگر دستبندهای شما هم شکل را ترجیح می‌دهید بهتر است آن‌ها را از جنس‌های مختلف در فلز و سنگ انتخاب کنید.

ساعت خود را با آن‌ها هماهنگ کنید: ساعت مچی شما هم می‌تواند بخشی از جواهرات شما در نظر گرفته شود که باید با دستبندهای دیگر به درستی ترکیب شود و عناصر مشترکی با آن‌ها داشته باشد. به طور مثال اگر از دستبند طلا و نقره استفاده می‌کنید ساعت خود را از همین رنگ‌ها یا دارای عناصری با این رنگ انتخاب کنید. اگر ساعت شما بند فلزی ندارد رنگ بند آن را در نظر بگیرید و جواهرات دیگر را با آن ست کنید.

ترکیب جواهرات و ساعت مچی

ترکیب چند انگشتر

انگشترها را میان انگشتان خود پخش کنید:

در این مورد تقریبا محدودیتی وجود ندارد و شما می‌توانید انگشترهای خود را به هر تعداد و در هر انگشتی که می‌خواهید استفاده کنید مثلا یک انگشتر را در انگشت اشاره و سه انگشتر در انگشت وسط و دو انگشتر را برای انگشت سبابه به کار ببرید اما اگر می‌خواهید روی انگشتر خاصی تاکید کنید تا بیشتر دیده شود انگشتان کناری آن را خالی بگذارید.

انگشترها را میان بندهای انگشتان خود پخش کنید: به جای این که همه انگشترها را در بند پایین انگشت خود قرار دهید آن‌ها را میان بندها پخش کنید. مثلا یک انگشتر را در بند پایین و یک را در بند بالا استفاده کنید. برای این منظور شما به انگشترهای کوچک‌تری نیاز دارید که برای این منظور تهیه شده‌اند.

از اشکال و سایزهای مختلف استفاده کنید: همان طور که در مورد دستبندها گفتیم این نکته را در مورد انگشترها هم رعایت کنید و از انگشترهایی با فرم‌های افقی و عمودی وضخامت‌های متنوع و جنس‌های مختلف که دارای یک عنصر مشترک باشند استفاده کنید مثلا در انگشت وسط از یک انگشتر با نگین بزرگ در در انگشت اشاره از یک انگشتر ظریف استفاده کنید.

منبع: مجله قرمز

این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است.