دسته چک خود چند نفر از ما تا به حالی به شوخی گفته ایم که تا وقتی برگه در دسته حکیم وجود دارد پول برای خرج کردن دارم؟ این موضوع برای خانمی که داستان ذیل را با ما در میان گذاشت خنده دار نبود: «وقتی من به کالیفرنیا نقل مکان کردم در حساب جاری خود پولی نسبتاً زیادی را به حساب گذاشتم. بعد از آن که چک شهریه ام را برای دوره کارشناسی ارشد نوشتم تنها مشکلی این بود که من به جای اینکه آن مقدار را از حساب کم کنم به حساب اضافه کردم. بخاطر اینکه پول زیادی در حساب بود و من دسته چک خود را تراز نمی کردم دو ماه طول کشید تا متوجه این مسئله شوم. بعد ناگهان متوجه شدم که چکهایم در تمام شهر برگشت خورده است! به هر صورت در آن زمان من در دانشگاه استنفورد ریاضیات می خواندم.

شما احتمالاً تعجب می کنید که چطور تراز نکردن دسته چک مانع شما برای پولدار شدن می شود. همانطور که این زن فهمید برگشت چک بطور مسلم در ارزیابی اعتبار شما خدشه وارد می کند. تراز نکردن دسته چک شما فقط یک راه دیگر برای مطمئن ساختن شماست، که کنترل پول و دارایی خود را در دست دارید. اگر شما یکی از آن افرادی هستید که پولی به حساب می ریزید ولی دسته چک خود را تطبیق نمی دهید، پس به احتمالی زیاد با پولی بعنوان چیزی بی اهمیت برخورد می کنید - نه چیزی که باید به آن توجه کرد و مراقبش بود. این نگرش حول و حوش پولی است که مانع پولدار شدن می شود نه عمل تراز کردن دسته چک.

توصیه های آموزنده

به بانکداری آنلاین منتقل شوید.

من شخصاً فهمیدم که این کار برای تطبیق دادن حساب هایم راحت تر است بخاطر اینکه من از نوشتن چک بطور ماهیانه و تراز کردن دسته چک خود راحت می شوم. شما یک ثبت کامل و بی نقص از آنچه در حقیقت خارج شده و روش به روز دیدن آنچه در حساب شماست را پیش رو دارید - و اشتباهاتی هم در جمع و تفریق به وجود نمیآید! مشغول بودن یا خارج از شهر بودن وقتی اظهاریه ماهانه شما می آید اغلب یک بهانه برای اصلاً تراز نکردن حساب شماست. سیستم بانکداری آنلاین به شما اجازه میدهد حسابهای خود را در زمانی که راحت هستید تطبیقی دهید نه وقتی که اظهاریه از راه میرسد.

یک یادداشت با تقویم درست کنید تا حسابهای آنلاین خود را دو بار در ماه بازبینی کنید.

دوباره بانکداری آنلاین این کار را برای شما راحت کرده است تا آخرین اطلاعات موجودی خود را بدست آورید. این احتمال وجود دارد که شما معامله خود را به خاطر آورید بنابراین اگر اشتباهی انجام شود میتوانید بخاطر آورید آن کجا روی داده است. تقویم نگاری آن را به یک "ملاقات" رسمی با خودتان تبدیل می کند برای اینکه در حقیقت جهت انجام آن زمانی را اختصاص دهید.

فقط حساب خود را تراز نکنید، آن را بررسی نمایید.

استفاده از نرمافزاری مثل مایکروسافت مانی (که اغلب با سیستم عامل شما میآید) بسیار آسان است. دیگر دلیلی وجود ندارد که هر کاری را با دست انجام دهید. این نرم افزار به شما اجازه میدهد بفهمید که هزینه ها کجا میرود. وقتی حساب الکترونیکی شما شروع به کار می کند، هزینههای شما را طبقهبندی کرده و بدین ترتیب شما میتوانید در یک نگاه ببینید چقدر صرف مخارج خانه مثلی اجاره یا رهن، خدمات رفاهی و خانهداری می شود. همچنین طبقه بندی های تحت اختیاری مثل خوردن غذا خارج از منزلی، لباس و هدایا را نیز داشته باشید به این ترتیب شما می توانید بفهمید چطور قرار است از باقی پولی خود استفاده کنید.

مراقب کارت ATM خود باشید.

نوه یکی از دوستان کارت ATM را "دیوار پول" می نامد و دیوار پول خطرناک است - این کارت به شما اجازه میدهد مقدار کمی را هر زمان برداشت کنید که در طولانی مدت به مقادیر بزرگ و زیاد تبدیل می شود. در عوض انجام سفرهای چند گانه به ATM به این فکر کنید که هر هفته چه مقدار پول توجیبی لازم دارید، روز جمعه یا شنبه آن مقدار را از حساب برداشت کنید و در محدوده بودجه خود زندگی کنید.