برنامه های تلوزیونی و مجله های شایعه پراکن این جراحی ها را سرگرم کننده میابند. اما جراحی های پلاستیکی که به ثمر ننشته به سادگی ناخوشایند و خطرناک میباشند.

مه شو:همراه با بالا رفتن شمار این بدشانسی ها برای اشخاص این سؤال پیش می آید که آیا انجام آنها ارزشش را دارد. با هم به این سؤال پاسخ دهیم. باید ابتدا یک تست سریع انجام دهیم. چشمان خود را ببندید و این اشخاص را در ظاهر فعلی خود تصور کنید.

تلاش برای زیبا به نظر رسیدن باعث شده مردم قدم های بزرگی بردارند. افراد زیادی با رفتن به کلینیک های زیبایی تجربه های فاجعه آمیز داشتند.که به ظاهری ضعیف تر و یا همراه با زخم انجام شده است. این موارد شما را به این فکر فرو میبرد که آیا حد و مرزی برای زیبا به نظر رسیدن وجود دارد؟ جراحی های تعمیری امری جدید نیست. این عمل سال ها قبل از میلاد مسیح در هندوستان انجام شد. از آن زمان تا اکنون اینگونه عمل ها رفته رفته به جراحی های زیبایی تبدیل شد.

با بهبود روش زندگی میانگین طول عمر نیز افزایش یافته است. به همین ترتیب، مفهوم "سالم زیستن" به "زیبا زیستن" تبدیل شد. اگرچه علاقه به زیبا به نظر رسیدن به خودی خود عیبی ندارد، اما اگر این علاقه به نوعی عقده تبدیل شود خطرناک است. امروزه داشتن ظاهری خوش فرم، بینی زیبا؛ چال گونه و موهای بلند امکان پذیر شده است. درصورتیکه شما امکان پرداخت آنها را داشته باشید. اگرچه کسی به دنبال اثرات منفی این جراحی ها نیست، ولی اشتباه هم اتفاق می افتد. و وقتی این اتفاق افتاد، درست کردن آن سخت تر میشود.

آیا جراحی پلاستیک نباید مطمئن باشد

جراحی در هر صورت جراحی است، و توسط انسان انجام میشود.بنابراین همواره خطراتی با آن همراه است. دلایل آن ممکن است غفلت جراح، وسایل تاریخ گذشته، اشتباه در محاسبه و یا بدشانسی باشد.

بیمارانی بوده اند که برخلاف توصیه ها خواهان انجام عمل شده اند. اثرات جراحی های پلاستیک همچنین به شیوه ی بهبودی بعد از آن وابسته است. بیمارانی بوده اند که پس از جراحی دچار خونریزی و زخم های درونی شده اند که باعث ایجاد اختلال در بافت های پوستی شده اند.در بعضی موارد این اثرات فیزیکی میتواند دائمی و حتی خطرناک باشد. نکته در این است که این جراحی ها باید هم توسط بیمار و هم پزشک بسیار جدی گرفته شود. تارا رید بازیگر اعتراف کرد که از لیپوساکشن برای برداشتن چربی های اضافی شکمش استفاده کرد که این جراحی پوست شل و فرورفته به وی داد، ه طبیعتا خواهان آن نبوده است. جون ریورز که به اینگونه جراحی ها اعتیاد پیدا کرده نمونه ی بارزی است که به شما میگوید از این عمل ها دوری کنید. بوتاکس باعث شده صورت وی بی حرکت شود به طوری که لبخندش هیچگاه به چشمانش نمیرسد.

اثرات مخرب : اثرات مخرب جراحی پلاستیک میتواند به گونه ای باشد که وی بدریخت به نظر بیاید. این جراحی همچنین به دلیل آسیب رساندن به اعصاب صورت میتواند حس لامسه را از بین ببرد. علاوه بر این اثرات ظاهری میتواند بر روی روان بیمار آسیب رسان باشد.و به افسردگی بیانجامد. به علاوه گاهی بیمار ممکن است برای ازبین بردن اثرات قبلی دست به انجام جراحی دیگری بزند. جکلین وایلدشتاین شخص طراز اول جامعه ی آمریا و ملکه ی جراحی های پلاستیک چندین عمل زیبایی بالابردن پیشانی، تزریق لب، کاشت گونه و جراحی چانه انجام داده، به هدف اینکه ظاهری گربه مانند داشته باشد. اشتیاق وی به گربه سانان باعث شده دست به این کارها بزند، و هم اکنون حتی قابل تشخیص نیست.

چه کسی مایکل جکسون و وسواس وی برای جراحی پلاستیک، و همینطور اثر این جراحی ها بر سلامت وی را فراموش کرده؟! شایعه شده بود که وی چندین و چند جراحی بر روی بینی و صورت خود انجام داده تا به شکل آخر خود درآمد.

درباره ی زخم های روانی

جراحی پلاستیک مخرب میتواند شما را از نظر روحی به هم بریزد. هرچیزی که بر اساس انتظارات شما پیش نرود به نا امیدی می انجامد. ظاهری نافرم اثرات بدتری دارد مخصوصا وقتی فرد بداند که پول زیادی خرج کرده تا به این شکل درآید. علاقه به این جراحی ها میتواند به نوعی وسواس و در نتیجه به عوارض پیچیده و افسردگی و استرس بیانجامد. حتی در مواردی فرد به فکر خودکشی افتاده است.تاکید بر ظاهری زیبا میتواند به نارضایتی دائمی تبدیل شود. و مهم نیست چندین بار شما دست به تغییر چهره ی خود بزنید. اگرچه انجام جراحی ای که بدون عوارض و پیچیدگی باشد غیرممکن است ولی این عوارض میتواند به حداقل کاهش یابد. برای این امر لازم است قبل از هرگونه اقدام با اطلاعات کافی پیش بروید. و این را بخاطر داشته باشید که هنگامی شما در معرض تغییر مصنوعی ظاهر خود هستید هرگز کاملا ایمن نخواهید بود.