زرد زخم

برای درمان این بیماری علاوه بر خوردن میوه هایی نظیر پرتقال، انار و غیره باید به طریق ذیل عمل کرد:

پوست پرتقال را به قطعات ریز ببرید و با گل پاک مخلوط کنید و سپس آن را به صورت مشمع روی زرد زخم بگذارید. پس از یک ساعت ناحیه ای که مبتلا به زرد زخم است. متورم می شود. به کمک یک قطعه ظرف سفال شکسته باید خراشی روی این زخم ایجاد کرد تا چرک آن خارج شود.

بیماری آسم

به عقیده دکتر «اولد فیلد» انگور و عصاره آن برای دفع بیماری آسم بسیار مفید است.

سرفه توأم با بلغم با خوردن انجیر خشک رفع می شود.

همچنین خوردن عصاره لیموترش قبل از هر غذا برای بیماری آسم نافع است.

بیماری های قلب

به طور کلی خوردن میوه و سبزیجات (مانند نارگیل، انگور، گلابی، خرما، سیب، مرکبات ، آناناس، انار، بادام و سبزیجات) برای مبتلایان به بیماری قلب مفید است.

آب انگور تازه برای رفع درد و طپش قلب مفید می باشد.

سلامتی و نیرومندی ما بستگی دارد به کمیت غذایی که در بدن ما جذب می شود نه به کمیت غذایی که تناول می کنیم. بنابراین چنان چه غذایی بخوریم ولی معده ما نتواند آن را هضم و جذب کند.فایده ای از آن نتوانیم برد. خوب هضم شدن غذا بستگی دارد به قوت، یا ضعف معده، بیماری هایی نظیر پیچش، اسهال، یبوست، سوء هضم اسهال خونی، افتادگی شکم، سرگیجه و بدبویی دهان و بی اشتهایی ناشی از ضعف معده است.

قوت جهاز هاضمه ارتباط زیاد به خوردن میوه های تازه و خشک دارد. ولی تمام میوه ها برای معده مفید نیستند و در تمام احوال فایده نمی رسانند میوه چنان چه مقدار زیاد پس از صرف غذا خورده شود و بلافاصله روی آن نوشیده شود به جای فایده ضرر می رساند. میوه را باید بین ناشتا و ناهار صرف کرد بهتر است روی آن آب خورده نشود.