ماساژ سر نیز در افزایش سرعت جریان خون نقش مهمی دارد. برای این کار، از هر فرصتی می توانید استفاده کنید. حرکت ماساژ را به این شکل انجام دهید:

پا انگشتان دو دستریال سر را ماساژ دهید، به شکلی که انگشتان به طور دورانی حرکت داده شود، تا زمانی که حس کنید سرتان گرم شده است و خون در زیر پوست جریان دارد. این حرکت را در همه نقاط پوست سر انجام دهید تا به این ترتیب خون در تمام قسمتهای سر به جریان بیفتد. برای سرعت بخشیدن به گردش خون در سر، بروس را از جهات مختلف روی پوست سر بکشید تا خون را در زیر پوست به جریان بیندازید. اگر موهایی خشک دارید، از روغن نارگیل و یا زرده تخم مرغ استفاده کنید و به کمک این مواد، به موها مواد غذایی لازم را برسانید. اگر موهای چرب دارید از سفیده تخم مرغ استفاده کنید و به کمک آن چربی اضافه پوست سر را بگیرید و مواد غذایی لازم را در اختیارش بگذارید.

برای مبارزه با بیماری و مرگ موها، باید از حربه موثری بهره گرفت. این حربه موثر بروس است. هر شب پیش از رفتن به رختخواب، با یک بروس مویی، موهای خود را از جهات مختلف بروس بزنید، به طوری که در حدود صد بار بروس روی سرتان حرکت کند و در تمام نقاط، خون را به جریان بیندازد.

شوره سر یکی از بیماریهای شایع موست که باید آن را درمان کرد. بسیاری از پزشکان اعتقاد دارند که شوره سر در اثر تغذیه نادرست، نگرانی، هیجن، عدم تعادل هورمون ها و استفاده زیاد از مواد آرایشی مو پدید می آید و برای مبارزه با آن ، ابتدا باید علت را یافت و سپس به درمان پرداخت. خوردن سبزی، مواد پروتئین دار و غذاهایی که ویتامین A ، E و B دارند، به مقدار فراوان برای کسانی که با مشکل شوره سر روبروهستند، تجویز می شود. یکی از موثرترین راههای از بین بردن شوره سر، استفاده از سرکه است. به مقدار مساوی آب و سرکه را مخلوط کنید، سپس موها را به چند قسمت تقسیم نمایید و به کمک یک تکه پنبه، محلول آب و سرکه را به پوست سر بمالید. پس از آن موها را به شامپوی گیاهی بشویید.

یکی از راههای دیگر از بین بردن شوره سر، استفاده از لیموترش و گلاب است. مقداری گلاب را با آب یک عدد لیموترش مخلوط کنید و با آن سر را ماساژ دهید، سپس موها را بشویید.