فلج اطفال : این بیماری سالیانه بیش از پانصد هزار طفل را فلج می کند و تخمین زده می شود که در ممالک در حال توسعه در حال حاضر بیش از شش تا ده میلیون کودک فلج وجود داشته باشند، که معمولاً سه چهارم موارد ابتلا در گروه سنی 6 تا 24 ماه به وقوع می پیوندد.

سل : موارد ابتلا در گروه سنی 6 تا 24 ماه به وقوع می پیوندد. جدید بیماری سل در دنیا پیدا می شود که بیش از 5 میلیون آن، اشکال خطرناک بیماری با انتشار وسیع می باشد. فرد مبتلا به سل در عرض سال می تواند 10 تا 20 نفر را دچار بیماری کند. امروزه بیش از سی میلیون مرگ ومیر، همه ساله از این بیماری دیده می شود.

سیاه سرفه : مطالعات و بررسیها نشان داده است که بیماری سیاه سرفه علاوه بر وقوع بالایی که دارد (حدود 80% اطفال دچار این بیماری می شوند)، باعث تلفات زیادی نیز در بین مبتلایان، خصوصاً در سال اول و دوم زندگی می شود؛ بدین ترتیب که سالیانه حدود یک میلیون طفل در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست می دهند.

دیفتری : شیوع این بیماری با بالا رفتن سطح بهداشت رو به کاهش است؛ منتهی ابتلا به آن در اطفال بسیار خطرناک است، به طوری که حتی امروزه با پیشرفت علم پزشکی از هر 10 طفل مبتلا به دیفتری، یک نفر جان خود را از دست می دهد.

بیماریهای اسهالی کودکان

همه ساله حدود 5/3 میلیون نفر از کودکان جهان در اثر از دست دادن آب و املاح ناشی از بیماری اسهال سوء تغذیه در کودکان است و تقریباً از هر 200 کودکی که مبتلا به اسهال می شوند یکی خواهد مرد؛ بنابراین اسهال بیماری خطرناکی است.