mahsho a

مه شو: تابستان در راه است و بالطبع همگان تمایل دارند بدون داشتن کوچکترین مشکلی، تابستان خوبی را سپری کنند زیرا گرمای تابستان خیلی از مسایل مانند گرمازدگی، کم آبی و دهیدراته شدن بدن و برخی از مسمومیت های غذایی را در پی دارد. از آنجا که مواد غذایی نقش بسیار مهمی درحفظ سلامتی ما در فصل تابستان دارد، در اینجا به معرفی نوشیدنی ها و خوردنی های سالم تابستانی می پردازیم:

1- آب:

آب، مهمترین و بهترین نوشیدنی در فصل تابستان است. در آب و هوای بسیار گرم تابستان به دلیل تعریق زیاد، بدن بسیاری از مواد معدنی ضروری خود را از دست می دهد که شما می توانید با نوشیدن آب، آنها را جبران کرده و دوباره آن مواد معدنی را به بدن بازگردانید.

سعی کنید صبح هنگام 4 لیوان آب بنوشید. این عمل موجب بهبود سلامتی می شود و شما را پر انرژی خواهد کرد. همیشه در فصل تابستان به میزان کافی آب بنوشید تا بدن دچار بی آبی نشود. هنگامی که درجه حرارت هوا افزایش می یابد، میزان بیشتری آب بنوشید.

mahsho d2- سالاد:

سالاد سبزیجات، یک غذای کم کالری است که فواید بسیاری برای بدن در فصل تابستان دارد؛ از جمله فواید آن می توان به هیدراته نگه داشتن بدن اشاره کرد زیرا سبزیجاتی مانند خیار، کاهو، گوجه فرنگی، هویج و پیاز سرشار از آب هستند و بدن را هیدراته نگه می دارند.

از طرف دیگر، سالاد سبزیجات غنی از فیبر بوده و برای هضم غذا بسیار عالی است. فیبر بالای سالاد موجب می شود احساس سیری کنید. سالاد سبزیجات یک غذای کم کالری و کم چرب است که سطح کلسترول را پایین می آورد. در نتیجه با مصرف سالاد، حس عالی سبکی و سیری خواهید کرد.

mahsho d3

3- آب میوه های تازه:
آب میوه هایی مانند انگور، هندوانه، انار و لیمو در تابستان عالی هستند زیرا دستگاه گوارش را بهبود بخشیده و بدن را خنک نگه می دارند؛ اما ما به شما آب هویج را توصیه می کنیم. در واقع، بهترین آب میوه در تابستان، آب هویج است زیرا هویج، چشم را از انواع بیماری های چشمی حفظ می کند و بدن را سرد نگه می دارد و باعث سلامت کلی آن می گردد.
از طرف دیگر، هویج برای پوست عالی است زیرا پوست را از صدمات آفتاب تابستان محافظت می کند و آن را شفاف و درخشان نگه می دارد. سعی کنید در هنگام تهیه انواع نوشیدنی ها از قند و شکر استفاده نکنید. بهترین جایگزین آنها، عسل می باشد.
mahsho d6
4- سوپ:
ممکن است خیلی ها با مصرف سوپ در تابستان موافق نباشند و آن را غذای بسیار گرمی تلقی کنند اما ما به شما سوپی را پیشنهاد می کنیم که سرشار از انواع سبزیجاتی مانند هویج، پیاز، لوبیا، نعناع و گشنیز می باشد. اینگونه سبزیجات موجب می شوند بدن از داخل خنک شود و در واقع، آب کافی را به بدن می رسانند.
این سوپ به راحتی و سریع هضم می گردد و باعث بالا رفتن حرارت بدن نمی شود. سوپ سبزیجات یک غذای مغذی و کم کالری است که مصرف آن را در فصل تابستان به شما توصیه می کنیم.
mahsho d9
5- دوغ:
دوغ یکی از بهترین نوشیدنی های تابستانی است زیرا به آسانی هضم می شود و بدن را خنک نگه می دارد. از نوشیدن چای و قهوه در تابستان بپرهیزید. دوغ سرشار از ویتامین C می باشد و برای درمان زخم معده، سوء هاضمه و دیگر مشکلات معده مفید است و در نهایت، دوغ از بهترین مواد غذایی مفید تابستانی برای پوست به شمار می رود.
mahsho d126- آب نارگیل:
آب نارگیل شیرین یکی از بهترین مواد غذایی مفید و عالی در فصل تابستان به شمار می آید. بهتر است صبح ها با معده خالی آب نارگیل بنوشید. این عمل؛ ریه، چشم
و کلیه ها را از گرمای تابستان حفظ می کند و گردش خون را بهبود می بخشد. از طرف دیگر، خون را تصفیه می کند و به دلیل داشتن منیزیم و پتاسیم بالا موجب می شود شما پر انرژی و با نشاط گردید.
mahsho d13
7- انواع میوه های تابستانی:
بدون شک انواع میوه های تابستانی بهترین خوردنی های تابستانی هستند. آنها آب بدن را تأمین می کنند و برای هضم نیاز به انرژی کمی دارند. میوه ها برای سلامت کل بدن مفید هستند و بدن را از گرمای تابستان حفظ می کنند. علاوه بر اینها، تمام میوه ها حاوی ویتامین ها، مواد معدنی، کربوهیدرات ها و اسید های چرب مورد نیاز بدن می باشند.
mahsho d10
8- غذاهای کبابی:
غذاهای کبابی مانند سبزیجات ، مرغ و ماهی کبابی غذاهای مناسبی برای فصل تابستان هستند. مواد غذایی کبابی به سیستم گوارش بدن اجازه می دهند که برای عمل هضم کالری بسوزاند اما گرما تولید نکند. بدین شکل، مواد مغذی به بدن می رسند اما بدن گرم نمی شود. سعی کنید از سس های بدون ادویه استفاده نمایید تا گرمای بدن خود را افزایش ندهید.
mahsh d16
9- میوه های خشک:
میوه های خشک مانند خرما و انگور منجمد باعث تعادل مواد مغذی بدن شده و از بیماری های گوناگون جلوگیری می کنند. خرما سرشار از پروتئین، آهن، فیبر، کلسیم و انواع ویتامین ها است. خرما برای چشم فوق العاده عالی است و پوست را از صدمات نور خورشید حفظ می کند. خرما باعث تقویت کل بدن می شود. بنابراین برای جوان و سالم ماندن حتما خرما را به لیست مواد غذایی خود اضافه نمایید.
انگور منجمد برای درمان مشکلات گوارشی و رفع خستگی ناشی از تغذیه نادرست بسیار مفید است. ورزشکاران سعی کنند حتما از انگور منجمد استفاده کنند.
mahsho d15 10 آجیل:
بادام، بادام زمینی، پسته و گردو از بهترین مواد غذایی مغذی بدن به شمار می آیند که بدن را از انواع بیماری ها حفاظت می کنند. آجیل برای همه فصول مناسب می باشد اما در تابستان غذای بسیار مهمی تلقی می شوند زیرا در فصل گرما بیماری های گوناگون مانند اختلالات عصبی، مشکلات چشم، خشکی پوست و غیره وجود دارند که با مصرف آجیل قابل پیشگیری و درمان هستند.
بنابراین برای داشتن پوست زیبا و به منظور تقویت اعصاب و سلامت قلب از انواع آجیل در فصل تابستان مصرف نمایید.
mahsho d5