happy womanمه شو: در اینجا قصد داریم به معرفی غذاهایی بپردازیم که با گرسنگی مبارزه می کنند، اشتها را کاهش می دهند، از ورود و ایجاد قند زیاد به بدن جلوگیری می کنند، سوخت و ساز بدن را افزایش می دهند و درآخر اینکه آنها چربی سوز هستند.

غذاهایی که در ادامه توضیح خواهیم داد، ساده ترین و بهترین مواد غذایی چربی سوز و کاهش دهنده وزن محسوب می شوند:

1- لبنیات:

شیر کم چرب، ماست کم چرب و پنیر از جمله مواد غذایی فوق العاده عالی هستند که نه تنها تأثیر شگفت آوری بر پوست دارند بلکه به دلیل داشتن کلسیم فراوان، تجزیه چربی را در سلول های چربی خود افزایش داده و مانع از جذب چربی می شوند و بدین دلیل از بهترین غذاهای کاهش دهنده وزن به شمار می آیند.

2- تخم مرغ:

تخم مرغ می تواند باعث شکسته شدن کربوهیدرات ها گردد و به بدن کمک می کند تا مدت زمان طولانی احساس سیری کند. تخم مرغ به دلیل داشتن پروتئین بالا از افزایش قند خون جلوگیری کرده و باعث دفع راحت غذا می گردد و بدین شکل باعث کاهش وزن می شود.

3- قارچ:

یکی از راحت ترین راه های کاهش کالری، جایگزین کردن قارچ بجای گوشت قرمز است. با کمک قارچ تقریبا می توانید 420 کالری از هر وعده غذایی خود کاهش دهید.

4- روغن زیتون:

روغن زیتون دارای چربی سالمی به نام اسید اولئیک است که باعث می شود احساس سیری کنید و بدین دلیل مانع پرخوری شما می گردد. حتما سعی کنید به همراه سالاد خود یا انواع ترشیجات از روغن زیتون، این روغن گرانبها استفاده نمایید.

5- گریپ فروت:

از بهترین و معروف ترین میوه های کاهش دهنده وزن، گریپ فروت است. در واقع گریپ فروت به چربی سوزی معروف می باشد. سعی کنید قبل از نهار یا شام یک عدد گریپ فروت میل نمایید و یا یک لیوان آب آن را بنوشید. انجام این عمل به شکل بسزایی در کاهش وزن مؤثر است و به افرادی که رژیم غذایی را رعایت می کنند بسیار کمک می کند.

6- آواکادو:

این میوه شگفت آور، دور کمر را به شکل قابل توجهی باریک می کند. براساس تحقیقات اخیر در مورد این میوه شگفت انگیز، مشخص شده است که آواکادو نیز مانند روغن زیتون، غنی از چربی اشباع نشده ای می باشد که می تواند سطح لپتین بدن شما را کنترل کند. لپتین، هورمون متوقف کننده گرسنگی است که پیام سیری را به مغز می رساند. با رسیدن این پیام و فرمان صادر شده از مغز برای سیری، شما دست از خوردن می کشید.

7- پرتقال:

پرتقال از بهترین و معروف ترین میوه های کاهش دهنده وزن به شمار می آید. هر پرتقال تقریبا 48 کالری دارد و سرشار از ویتامین C است که می تواند با کمک این ویتامین، ذخیره چربی بدن را کاهش دهد. سعی کنید قبل از هر وعده غذا و یا 1 ساعت قبل از خواب، یک لیوان آب پرتقال بنوشید. با خوردن این میوه خوشمزه، معده شما احساس سیری خواهد کرد و دستگاه گوارش و سیستم سوخت و ساز بدن نیز بهبود می یابند.

8- فلفل قرمز تند:

با افزودن کمی فلفل قرمز تند به وعده های غذایی خود، نه تنها باعث خوش طعم تر شدن غذاهای خود می شوید بلکه به کسانی که رژیم غذایی دارند نیز کمک خواهد کرد تا به راحتی وزن خود را کم کنند. در واقع، فلفل قرمز تند نیز از جمله بهترین مواد غذایی کاهش دهنده وزن محسوب می گردد زیرا کاهش دهنده اشتها است.

9- چای سبز:

با نوشیدن چای سبز نسبت به کافئین، کالری بیشتری خواهید سوزاند. به منظور کاهش وزن، 1 قاشق چایخوری برگ های چای سبز را داخل یک فنجان آب جوشیده بریزید. روزانه 3 فنجان چای سبز بنوشید.

10- لوبیا:

لوبیاهای مختلف در اندازه و سایز و رنگ های مختلف، جزء بهترین غذاهای کاهش دهنده وزن هستند. در واقع، سریع ترین راه کاهش وزن، مصرف انواع لوبیا است زیرا آنها شامل هورمونCholecy stonkinin می باشند.

هورمون‌های قدرتمند زیادی در بدن وجود دارند. اما یکی از قوی‌ ترین آنها که به نام Cholecy stonkinin یا CCK شناخته شده است هورمونی است که در قسمت شکم ترشح می‌شود. وقتی غذا می‌ خوریم این هورمن به‌ سمت مغز حرکت کرده و به مغز خبر سیر شدن بدن را می‌دهد؛ در حقیقت، سیری زمانی است که CCK کافی به مغز برسد و بگوید که از خوردن دست بکشد. تفاوت‌ های ژنتیکی و منطقه‌ ای بسته به هر شخص وجود دارد که می‌ تواند بر روی مقدار ترشح این هورمون تأثیرگذار باشد

انواع لوبیا ، کربوهیدرات های پیچیده ای هستند که منبع عالی فیبر می باشند. فیبر، به کنترل قند خون کمک می کند و بدین شکل تا مدت زمان طولانی احساس سیری خواهید کرد. انواع لوبیا، پایین آورنده کلسترول نیز می باشند و به همین دلیل برای سلامت قلب بسیار مفید هستند.

.