mahsho a6

مه شو: در اینجا به توضیح فواید پاشویه و خیساندن پا در ظرف پر از آب می پردازیم. پاشویه یک روش درمانی قدیمی است که به منظور آرامش بدن، پیشگیری و درمان ترک های پا، درمان قارچ انگشتان پا و حتی سم زدایی بدن به کار می رود. روش پاشویه، روشی بسیار ساده، ارزان و آرامش بخش است و با انجام آن دیگر نیازی به رفتن به آبگرم و صرف هزینه زیاد نیست. در مجموع، با قرار دادن پاهای خود در ظرف آب می توانید استرس را از خود دور کرده و سلامتی کل بدن را بهبود بخشید.

به خاطر داشته باشید که پاهای شما در طول روز در کفش و یا در اثر تماس با زمین کثیف می شوند. شما می توانید یک ظرف مناسب بردارید و آن را تا نیمه از آب پر کنید و سپس مقداری سرکه سیب به آن اضافه نمایید و سپس پاهای خود را در آب غوطه ور سازید. سرکه سیب مانع از ایجاد عفونت قارچی انگشتان پا می گردد و در صورتی که مبتلا به عفونت قارچ انگشتان پا شده اید، پاشویه می تواند آن را درمان و کنترل کند. سرکه سیب می تواند پاها را نرم کرده و حتی مواد سمی را از بدن دور سازد.

mahsho a

غوطه ور کردن منظم پاها در آب می تواند سطح استرس را پایین بیاورد. با انجام این عمل، فشار خون نیز پایین می آید و به تعادل می رسد. اگر شما از رگ های واریسی رنج می برید، با پاشویه مچ پاهای خود و قرار دادن آنها در آب سرد می توانید به بهبود واریس خود و رهایی از این مسأله کمک کنید.

انجام عمل پاشویه بطور روزانه برای حفظ بهداشت پاها توصیه می شود. خیساندن پاها قبل از خواب غیر از اینکه عملی بسیار لذت بخش است، به شما کمک خواهد کرد که کاملا آرام شوید و خواب بسیار راحتی داشته باشید. افرادی که به مدت دو هفته بطور منظم پاهای خود را پاشویه کرده اند، اظهار داشتند که استرس و اضطراب آنها بسیار کاهش یافته و سلامت پای آنها افزایش یافته است.
mahsho a1
برای از بین بردن بوی بد پا می توانید به ظرف آب خود کمی سرکه و آب لیمو اضافه کنید. بعد از انجام عمل پاشویه، پاهای خود را با حوله تمیز خشک کرده و با کرم های مرطوب کننده مناسب آنها را مرطوب سازید. چنانچه قصد دارید این عمل را بطور روزانه انجام دهید می توانید بجای سرکه و آب لیمو، جوش شیرین را به همراه روغن درخت چای به کار برده و آنها را به آب بیافزایید. با انجام این عمل، با بوی بد پاهای خود مبارزه کرده و باکتری های موجود بر روی آنها را از بین خواهید برد.
mahsho a
خیساندن پاها در آب گرم برای تورم پا به دلیل نقرس مفید است. برای انجام این عمل در یک ظرف مناسب، آب گرم بریزید و سپس به آن 4 قاشق نمک اضافه نمایید و پاهای خود را در آن قرار دهید. این عمل درد را تسکین می دهد.