درد هیچوقت قابل تحمل نیست و میزان استقامت شما نیز برای دردهای طولانی و مزمن چندان اهمیتی ندارد. زیرا این نوع از درد می تواند زندگی شما را برای یک عمر از حالت نرمال خارج کند.

درد های مزمن در نتیجه ی عوامل متعددی پدید می آیند. از جمله ی این عوامل می توان به زندگی پر از استرس ، عدم فعالیت ورزشی کافی و یا مشکلات سلامتی برای مدت طولانی ، اشاره کرد .

با وجود چنین مشکلاتی ، برخی از تمرینات ورزشی ساده هستند که به شما در مقابله با این درد و باز گرداندن زندگی به حالت نرمال کمک می کنند .

این تمرینات برای تمام سنین و انواع درد در این ناحیه مناسب هستند. برای اطلاع از چگونگی این ورزش ها ، توضیحات ادامه را مطالعه نمایید و سپس می توانید به راحتی این تمرینات را در منزل انجام دهید.

راه رفتن روی پنجه پا راه رفتن روی پنجه پا یکی از مناسب ترین تکنیک ها در مقابله با درد است. این نوع از تمرینات ورزشی البته همیشه یکی از بخش های اصلی برای گرم کردن ، خصوصا قبل از انجام حرکات موزون ، محسوب می شوند. تمرکز این نوع از نرمش روی ، رباط ، ماهیچه ها و مچ پا بیشتر است.

اگر راه رفتن روی پنجه را به طور منظم انجام دهید ، می توانید درد را در دیگر نواحی بدن نیز خنثی نمایید. راه رفتن روی نوک انگشتان پا برای مدت 10 ثانیه در روز ، کلید از بین بردن درد است .

کشش ساق پا ( راه رفتن روی کف پا ) معمولا در حرکات کششی ، به ساق پا کمتر توجه می شود . اما اجرای تمرینات کششی مربوط به این ناحیه از پا برای از بین بردن درد از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است ساق پا را تا حد امکان منقبض نمایید تا از بروز درد پیشگیری شود . این نوع از تمرین همچنین در از بین بردن درد زانو موثر است .

برداشتن مداد با انگشتان پا این مورد بسیار ساده اما بسیار تاثیرگذار است. در این تمرین شما یک خودکار یا مداد را روی زمین قرار داده و سعی می کنید آن را با انگشتان پا بردارید. وقتی مداد را برداشتید ده ثانیه صبر کنید. همین حرکت ساده درد شما را تا حد زیادی کاهش می دهد . ناحیه ی هدف در این تمرین زانو ، باسن و کمر است .