موهای درخشان ، سالم ، رام و با شکوه از آن شما است ، فقط با روغن نارگیل ! با این روغن حتی می توانید تمام نرم کننده ها و حالت دهنده های شیمیایی را کنار بگذارید . روغن نارگیل سرشار از اسید چرب های مفید ، لاریک اسید و خواص ضد میکروب است که همگی برای پوست سر و مو ضروری می باشند .

هرچند بسیاری از ما از خواص مصرف خوراکی نارگیل و روغن آن آگاهی داریم ، بهتر است خواص استفاده ی موضعی از روغن نارگیل را نیز بررسی کنیم . روغن نارگیل مثل یک محصول چند منظوره ی مراقبت از مو ، با ترکیبات کاملا طبیعی و بی ضرر ، عمل می کند . ویتامین ها و مواد معدنی موجود در روغن نارگیل موهایی سالم و درخشان را به شما هدیه می دهند .

فواید روغن نارگیل برای مو

اگر موهای شما خشک و شکننده است ، احتمالا آب کافی در برنامه ی غذایی شما وجود ندارد . آب به آبرسانی کل بدن کمک می کند و پوست و مو هم شامل آن می شوند .با افزایش سن البته سلامت هورمونی نیز نقشی حیاتی در حفظ پوست و مو ایفا می نماید .

برای موهای سالم باید در رژیم غذایی شما میزان زیادی اسید چرب های مفید وجود داشته باشد ، میزان کافی آب بنوشید و از محصولات با کمترین اثر جانبی و ضرر برای موهای خود استفاده نمایید . یکی از بهترین این محصولات نیز روغن نارگیل است که به راحتی می تواند جای محصولات بهداشتی شیمیایی را پر کند .

اگر نگاهی به ترکیبات بسیاری ازمحصولات بهداشتی و آرایشی مختص مو بیاندازید ، حتما روغن ناگیل را خواهید دید . اما این محصولات حاوی دیگر مواد مضر و شیمیایی نیز هستند که به پوست و مو آسیب می رسانند .

مواد خشن موجود در محصولات شیمیایی موها را در دراز مدت خشک و آسیب دیده رها می کنند و اضافه کردن تنها میزان بسیار کمی از روغن نارگیل نیز راه حل این آسیب ها نخواهد بود . پس این محصولات تجاری را کنار بگذارید و در کنار شامپو و شوینده ی مورد علاقه ی خود از روغن نارگیل استفاده کنید .

با این حال که در میان همین محصولات تجاری نیز گاها موارد بی خطر تری یافت می شود ، قیمت آنها بسیار بالاتر از محصولات مشابه خود می باشد . اما شما می توانید به راحتی روغن نارگیل را با قیمتی پایین تر جایگزین این محصولات نمایید .

نرم کننده و کاندیشنر

روغن نارگیل یکی از بهترین کاندیشنر های موجود در دنیا و برای تمام انواع مو مناسب می باشد . این روغن مثل روغن های معدنی عمل می کند و تنها موردی است که از کاهش پروتئین پیشگیری می نماید . البته بهتر است تمام محصولات با روغن های معدنی را فراموش کنید ، این محصولات خصوصا برای کودکان ، مضر هستند .

این کمبود پروتئین است که منجر به خشکی و شکنندگی موها می گردد . لاریک اسید جرم مولکلی بسیار پایینی دارد و قادر به نفوذ به شفت مو می باشد و به تغذیه ی مو با اسید چرب ها ، ویتامین ها و مواد معدنی موجود در خود می پردازد .

روغن نارگیل از آسیب های شانه و برس کشیدن پیشگیری می کند و برای کودکان مضر نیست . می توانید روغن نارگیل را در طول شب روی مو رها کنید و روز بعد بشویید و یا بعد از شامپو مثل سایر کاندیشنر ها به مو بزنید .

رشد مو

اگر موهایی کم پشت دارید ، روغن نارگیل راه حلی بی خطر ، موثر و با قیمت مناسب برای این مشکل محسوب می شود . این روغن به رشد موهایی سالم و مستحکم کمک می کند . مواد ضروری مثل اسید لاکریک ، به بدنه ی مو نفوذ کرده و سلامت آن را بهبود می بخشد .

سلامت موها گاها با مشکلاتی درون بدن تغییر می کند ، با این وجود برای پیشگیری از ریزش مو درمان های طبیعی موضعی می توانند مفید واقع شوند . اما اگر می خواهید این مشکل را از طریق مواد غذایی حل کنید ، مصرف امگا3 ، کدو تنبل ، چای سبز و بذر کتان را افزایش دهید . نسخه ی پزشکان در درمان مو تنها روی پنجاه درصد از موارد و همچنین در دراز مدت جواب مثبت می دهد . پس بهتر است برای حل مشکل ریزش مو رژیم غذایی خود را اصلاح کنید و برای حالت دادن به موها از روغن نارگیل استفاده نمایید . گاهی اقات داروهای ضد ریزش آنقدر برای پوست کف سر خشن هستند که نتیجه ی عکس دارند .

شوره ی سر

مردم سال هاست که از روغن نارگیل برای از بین بردن شوره ی سر استفاده می کنند . این اختلال نازیبا و گاها همراه با خارش ، می تواند در اثر خشکی پوست کف سر ، حساسیت به محصولات شیمیایی و عفونت های قارچی بوجود اید . اسید چرب های موجود در روغن نارگیل خاصیت ضد ویروس ، ضد باکتری و ضد قارچ دارد که عفونت های کف سر را هدف قرار می دهد و ویروس ها و باکتری ها را از بین می برد .

بهتر است بدانید بسیاری از شامپوهای ضد شوره مشکل را تشدید می نمایند و در غیر این صورت هم مشکل را به صورت ریشه ای از بین نخواهند برد . چه مشکل شما عفونت قارچی باشد و چه خشکی پوست کف سر ، استفاده ی موضعی از روغن نارگیل مشکل شوره ی سر را از بین خواهد برد .

حالت دهندگی

بله ، روغن نارگیل یکی از بهترین حالت دهنده ها ، به دور از مواد شیمیایی ، می باشد . این یکی از موارد استفاده از روغن نارگیل است که بسیاری آن را دست کم می گیرند . سشوار ، اتو مو ، بابلیس و وسایل فر کننده ، رطوبت موجود در بافت مو را از بین می برند و آن را شکننده و اسیب پذیر می نمایند .

اما روغن نارگیل این نوع از آسیب ها را درمان می کند و اگر میزان مناسبی را برای قد و حجم موی خود انتخاب کنید ، وز و خشکی موها از بین می رود . افراد با موهای پر پشت و فر معمولا با اب هوای مرطوب مشکل دارند . اما با استفاده از روغن نارگیل در تمام طول روز می توانید با این مشکل مقابله کنید .