MAHSHO ac

مه شو: اشعه های UV آفتاب برای بدن ما بسیار تهدید کننده است و خطر ابتلا به سرطان پوست،پیری پوست و چین و چروک زودرس را بسیار افزایش می دهد.

بسیاری تصور می کنند که حمام آفتاب و برنزه سازی پوست موجب تمیزی پوست می گردد و برای پوست مفید است و جوش را درمان می کند. اما ما به شما پیشنهاد می کنیم که از قرار گرفتن طولانی مدت در زیر اشعه آفتاب پرهیز نمایید. بنابر، این موارد حمام آفتاب نگیرید و از رفتن به سولاریوم اجتناب کنید.

نکته مهمی که در اینجا باید به آن اشاره نمود این است که برخی از داروهایی که ضد آکنه هستند دارای رتینوئید می باشند. رتینوئید ماده ای است که پوست را در برابر آسیب های ناشی از اشعه های UV بسیار حساس و آسیب پذیر می سازد.

حتما همیشه از کرم های ضد آفتاب و حتی مرطوب کننده های حاوی SPF حداقل 15 استفاده نمایید. هرچه میزان SPF ضد آفتاب بیشتر باشد پوست شما در مقابل اشعه های مضر آفتاب مانند UVA و UVB کمتر آسیب می بیند.

بخاطر داشته باشید که ضد آفتاب خود را هر 2 تا 3 ساعت یک بار تمدید نمایید. بهتر است از محصولاتی استفاده کنید که بر روی آنها کلمه *نان کامدورژنیک* حک شده باشد.

جالب است بدانید که داروهای مخصوص آکنه نمی توانند آکنه را یک شبه درمان کنند. بیشتر روش های درمانی باید تا مدتی ادامه داشته باشند تا به نتیجه دلخواه برسید و جوش خود را درمان نمایید. گاهی برخی از روش های درمانی تا 1 سال به طول می انجامند.

این مطلب را به یاد داشته باشید که حتما داروهای خود را تا اتمام به طور کامل مصرف کنید و به محض مشاهده نتایج بهبود جوش خود، درمان خود را نیمه رها نکنید.

بهتر است لوازم آرایشی مانند کرم پودرها و رژگونه های چرب را استفاده ننمایید زیرا موجب مسدود شدن منافذ باز می شوند.

افرادی که پوست آنها دچار جوش شده است از لوازم آرایشی باید استفاده کنند که دارای املاح معدنی هستند و پایه ی گیاهی دارند.

کسانی که دارای جوش و آکنه هستند بهتر است بجای کرم پودر از پودر استفاده نمایند زیرا چربی کمتری دارند و پوست را کمتر تحریک می کنند.