mahsho m

مه شو: ریزش مو به دلایل گوناگونی رخ می دهد از جمله: دلایل ارثی، هورمونی، اعصاب و روان، تغذیه، بیماری ها، جراحی ها، بارداری و مصرف داروهای گوناگون.

ریزش مو می تواند به دلایل متعددی باشد. هر فرد با توجه به دلایل مذکور باید به دنبال دلیل اصلی ریزش موی خود باشد و در درمان آن بکوشد.

یکی از دلایل اصلی ریزش مو، استرس، اضطراب، نگرانی های گوناگون، شوک ناگهانی و بیماری های روحی روانی می تواند باشد. با حفظ آرامش خود و با دور سازی استرس در صدد قطع ریزش موی خود برآیید.

از موهای خود به درستی حفاظت نمایید. استفاده از شامپوهای نامناسب، کشیدن بیش از حد موها، استفاده از ژل و کرم های مو نامناسب نیز از جمله عوامل مهم ریزش مو به شما می آیند.

بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و لوپوس و یا بسیاری از عفونت ها مانند عفونت های قارچی نیز به نوبه خود موجب ریزش مو می شوند. برای جلوگیری از ریزش موی خود، بیماری و یا عفونت های موجود را درمان کنید.

یکی دیگر از عوامل مهم ریزش مو، داشتن رژیم غذایی نامناسب و غیر متعادل است. شما باید همیشه از رژیم های غذایی پیروی کنید که همه مواد مغذی را در بر می گیرد. هیچ یک از مواد غذایی مفید و مغذی را از برنامه غذایی خود حذف نکنید. به منظور جلوگیری از ریزش مو از غذاهای پر پروتئین و آهن دار مصرف نمایید. میوه ها، سبزیجات تازه و سالاد را فراموش نکنید.

mahsho m1

اختلالات هورمونی نیز از علل اصلی ریزش مو محسوب می شود. کم کاری و یا پرکاری تیروئید می تواند موجب ریزش مو گردد. با درمان مساله تیروئید خود می توانید از ریزش موی خود جلوگیری نمایید.

گاهی پس از انجام جراحی های بزرگ امکان ریزش موی شدید است. این ریزش ناگهانی به دلیل استرس و عمل جراحی می باشد که معمولا موقت و زودگذر است و با گذر زمان درمان می شود.

چنانچه علت ریزش مو به خاطر اختلالات هورمون های زنانه و یا مردانه باشد با متعادل سازی هورمون های استروژن و آندروژن می توان ریزش مو را درمان کرد.

چربی پوست سر هم می تواند از عوامل ریزش مو باشد. چربی بیش از حد پوست سر نیز به ریزش مو کمک می کند.

برخی از داروها مانند داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد انعقاد خون مانند هپارین، داروهای ضد نقرس و داروهایی که برای شیمی درمانی استفاده می شوند نیز موجب ریزش مو می شوند. دقت نمایید که قرص های ضد حاملگی و مصرف بیش از حد ویتامین A نیز به ریزش مو کمک می کنند. برای درمان ریزش موی خود به دلیل اینگونه داروها با قطع کردن آنها می تواند به ریزش موی خود پایان دهید.

بارداری و زایمان نیز می توانند از دلایل ریزش مو تلقی گردند. پس از زایمان گاهی خانم ها دچار ریزش مو می شوند. این امر به این دلیل می باشد که در هنگام بارداری میزان هورمون های زنانه افزایش می یابد. در نتیجه، موهایی که باید می ریختند حفظ می شوند. پس از طی دوران بارداری و زایمان که سطح هورمون ها نرمال می شوند، این موهای حفظ شده شروع به ریزش می کنند. بنابراین، ریزش مو پس از زایمان اصلا جای نگرانی نداشته و امری طبیعی به شمار می آید.